СИТУАЦІЯ
Як діяти роботодавцеві у ситуації, коли працівник після завершення робіт з унесення відсутніх відомостей про його трудову діяльність до Реєстру застрахованих осіб відмовляється забирати трудову книжку на власне зберігання, а прохає залишити її зберігатися на підприємстві, обумовлюючи це тим, наприклад, що може її загубити?
КОМЕНТАР
Відповідно до пункту 2 розділу II Закону України від 5 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», після завершення робіт з унесення відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників до Реєстру застрахованих осіб роботодавець зобов’язаний видати паперову трудову книжку працівникові особисто під підпис.
Навчання для кадровиків — семінари, курси, тренінги, вебінари
Індивідуальні курси кадровиків з нуля: 0 (800) 219-977
Надалі трудова книжка зберігатиметься у працівника. Працівник має право вимагати подальшого ведення трудової книжки згідно зі статтею 48 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП), але зберігатися вона повинна у нього.
Отже, якими поважними не були б причини відмови працівника отримати трудову книжку на власне зберігання і як він не благав би залишити її на підприємстві, законодавець зобов’язує роботодавця віддати її працівникові особисто під підпис.
Читайте також: Електронні та паперові трудові книжки: актуальні запитання
Якщо ж роботодавець залишить у себе трудові книжки працівників, які вже внесено до Реєстру застрахованих осіб, на зберігання, це навіть може трактуватися як порушення законодавства про працю. Тому не порушуємо законодавства і віддаємо працівникові його трудову книжку.
Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»
Джерело: журнал «КАДРОВИК.UA»