...
Реєструйся

Кейс для кадровика. Чи обов’язково віддавати трудову книжку працівникові після внесення даних до Реєстру застрахованих осіб


СИТУАЦІЯ

Як діяти роботодавцеві у ситуації, коли працівник після завершення робіт з унесення відсутніх відомостей про його трудову діяльність до Реєстру застрахованих осіб відмовляється забирати трудову книжку на власне зберігання, а прохає залишити її зберігатися на підприємстві, обумовлюючи це тим, наприклад, що може її загубити?

 

КОМЕНТАР

Відповідно до пункту 2 розділу II Закону України від 5 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», після завершення робіт з унесення відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників до Реєстру застрахованих осіб роботодавець зобов’язаний видати паперову трудову книжку працівникові особисто під підпис.

Навчання для кадровиків — семінари, курси, тренінги, вебінари
Індивідуальні курси кадровиків з нуля: 0 (800) 219-977

Надалі трудова книжка зберігатиметься у працівника. Працівник має право вимагати подальшого ведення трудової книжки згідно зі статтею 48 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП), але зберігатися вона повинна у нього.

Отже, якими поважними не були б причини відмови працівника отримати трудову книжку на власне зберігання і як він не благав би залишити її на підприємстві, законодавець зобов’язує роботодавця віддати її працівникові особисто під підпис.

Читайте також: Електронні та паперові трудові книжки: актуальні запитання

Якщо ж роботодавець залишить у себе трудові книжки працівників, які вже внесено до Реєстру застрахованих осіб, на зберігання, це навіть може трактуватися як порушення законодавства про працю. Тому не порушуємо законодавства і віддаємо працівникові його трудову книжку.

 

Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»

Джерело: журнал «КАДРОВИК.UA»

Передплата

Карина Снісар
Карина Снісар
експерт проєктів «КАДРОВИК.UA», головний редактор системи «КАДРИ.UA»

Матеріали до теми


Правила поведінки на підприємстві: чи обов’язково затверджувати додаткові положення у зв’язку з новим законом?
ЗАПИТАННЯ У зв’язку з набуттям чинності нової підстави для звільнення, а саме невиконання працівником правил поведінки на підприємстві, в установі, ...
Підпис працівника на розпорядчих документах з кадрових питань
ЗАПИТАННЯ Чи обов’язковий підпис працівника на всіх розпорядчих документах з кадрових питань?   ВІДПОВІДЬ Відповідно до ст. 29 Кодексу законів про ...
Працівника призвано на навчальні військові збори: як оформити й оплатити?
ЗАПИТАННЯ Працівника підприємства призвали на навчальні військові збори з 23.09.2024 строком на 1 місяць. Як оформити його відсутність на підприємстві ...