Реєструйся

Методи й поради для занотовування на роботі


Згадайте шкільні та студентські роки — без конспектування не обходилося, авжеж? Багато професій також вимагають занотовування, адже воно підвищує ефективність роботи й організовує працівників. Про важливість занотовування та основні його методи йтиметься у статті.

Важливість занотовування

Занотовування дуже корисне, зокрема на роботі, це можливість зберегти й посилатися на інформацію в майбутньому. Під час занотовування вагому роль відіграє активне слухання. Найкращий спосіб робити ефективні нотатки — це слухати й записувати речі, які здаються важливими, щоб повернутися про них пізніше.

Кому потрібне занотовування

Нотатки роблять представники різних професій: офіціанти, журналісти, судді, лікарі, бухгалтери, кур’єри, дизайнери, учителі, інженери, менеджери — список можна продовжувати довго.

Людська пам’ять не ідеальна, занотовування не обов’язково обмежується роботою. Написання афірмацій, цілей або навіть улюблених цитат підвищує мотивацію. Люди на 42 % частіше досягають своїх цілей, написавши їх.

Розглянемо кілька методів занотовування

  1. Метод Корнелла

На аркуші паперу / у блокноті проведіть горизонтальну лінію (на 5 см вище від нижнього краю). Після цього проведіть вертикальну лінію, відступивши 5–7 см від лівого краю. У результаті вийде аркуш, поділений на три частини:

  • у правій частині — місце для нотаток;
  • у лівій — занотовуватимете основні думки й питання;
  • у нижній частині — місце для резюме.

Завдяки цьому методу можна планувати тиждень, занотовувати лекції, наради, збори, виступи.

  1. Метод Білла Гейтса

Поділіть аркуш паперу на 4 квадрати (блоки) (їх може бути й більше), вони будуть пов’язані між собою однією темою. У кожен блок тезово запишіть інформацію з виступу. Наприклад: в одній частині запишіть питання, які виникають під час виступу / інтерв’ю тощо; у другій — основні думки, у третій — короткі позначки й зауваження; у четвертій — приклади.

  1. Метод ментальних карт

Або mind mapping — популярна техніка запису, суть якої полягає в тому, що основний текст нотаток розміщується в середині аркуша.

Тобто ви пишете основну думку або поняття в центрі сторінки, обводите колом / берете в рамку (як зручніше) і за допомогою стрілок, які розходяться в різні боки, записуєте ключові ідеї та слова, пов’язані з темою.

  1. Метод течії

Якщо у вас немає бажання писати за спікером, наче стенографіст/ка — цей метод для вас. Головна мета — ви маєте брати активну участь у сприйнятті матеріалу й отриманні в короткі терміни великої кількості інформації.

Занотовуючи, ви міркуєте й розвиваєте власні ідеї, записуєте лише основні моменти, а інше коментуєте своїми словами. Будьте готові до того, що ваші нотатки відрізнятимуться від слів спікера, тому застосовуйте цей метод у разі, якщо розбираєтеся в темі.

Якщо потрібно занотовувати багато, наприклад, точних даних, то краще, щоб у вас був для підстраховки диктофон, потім, переслухавши, доповните конспект тим, що пропустили.

  1. Метод речень

Схожий на стенографування, вам потрібно записувати все, що чуєте від спікера. Однак є відмінність — доведеться фіксувати кожне речення з нового рядка й нумерувати його. Завдяки цьому є можливість посилатися в одному реченні на інші, наприклад «див. № 8».

Для робочих зустрічей найкраще підійде метод речень.

Поради для ведення нотаток:

  • Заздалегідь підготуйте різноколірні ручки / маркери. Найважливіше виділяйте кольором.
  • Користуйтеся планом-конспектом. Слідкуйте за послідовністю поданої інформації, вказуйте основні розділи.
  • Записуйте також незрозумілі моменти та свої запитання. Зустрічі дуже часто обмежені в часі, тому перебивати спікера й перепитувати під час виступу не варто, зробите це після.
  • Використовуйте заголовки. Уникайте скорочених нотаток, оскільки ви можете запам’ятати їх зараз, але не пізніше, коли знадобиться.
  • Орієнтуйтеся тільки на основні думки, фіксуйте суть теми.
  • Не забувайте про абревіатури.
  • Замість цифр пишіть знаки.
  • Включайте в нотатки графіки, таблиці, формули, схеми, діаграми. Це економить час і легко запам’ятовується.
  • Використовуйте диктофон й одночасно занотовуйте. Якщо не встигли щось зафіксувати — залишайте місце, потім зможете доповнити нотатки.
  • Візуалізуйте почуте — так легше сприймати й фіксувати інформацію.

Тепер ваш арсенал поповнився корисними інструментами ведення записів. Використовуйте їх, щоб виконувати роботу якнайкраще.

Реєструйтеся на онлайн-курс «Підвищення кваліфікації кадровиків. ПРОФІ». ГОЛОВНИЙ БОНУС — супровід експертом протягом 2-х тижнів після закінчення курсів.

Автор: Катя Гончаренко,

редакторка напрямку пошукача

Джерело: robota.ua

Матеріали до теми


Комплаєнс-контроль: поняття, переваги й запровадження
З масштабуванням бізнесу, закономірним є процес виходу на зовнішні ринки й розширення комерційних зв’язків. Водночас може виникнути питання про запровадження ...
Рівень продуктивності працівників знижується: як зарадити цій проблемі
Через силу багатьох факторів навіть у найпродуктивніших працівників може зникати інтерес до роботи. І в цьому не завжди винні роботодавці, ...
Пояснення освітнього омбудсмена щодо звільнення педагога-колаборанта
Освітній омбудсмен безумовно й рішуче підтримує необхідність очищення системи української освіти від зрадників, які добровільно пішли на співпрацю з окупантами ...