...
Реєструйся

Непрофесійні навички, які потрібні для працевлаштування


Щоб влаштуватися на роботу, необхідні не тільки диплом, досвід і суто професійні навички, але й так званий емоційний інтелект.

Існує велика різниця між співробітником, який може виконувати роботу, та співробітником, який може виконувати роботу добре. Уся справа в непрофесійних навичках, які включають у себе емоційний інтелект: лідерство, культура письмового та усного спілкування, мотивація, здатність швидко вирішувати проблеми, що виникають, уміння ладити з людьми тощо.

Цим навичкам нас не навчають у школі чи університеті, ми набуваємо й розвиваємо їх самостійно. Такі риси роблять нас більш привабливими, зокрема для роботодавців. Не багато можуть це визнати, але непрофесійні навички відіграють важливу роль у процесі працевлаштування.

Багато роботодавців розуміють, що навчити співробітника, наприклад, звертатися з програмним забезпеченням набагато простіше, ніж змінити його емоційний інтелект.

Список непрофесійних навичок, які необхідно розвивати, щоб бути більш затребуваними на ринку праці

Уміння слухати

Навряд хто захоче працювати з тим, хто не вміє слухати. Неважливо, на скільки ви талановиті, якщо не можете дотримуватися інструкцій, які вам дають. Почніть зі співбесіди: візьміть із собою всі необхідні документи, які назвав рекрутер, заповніть папери, слухайте уважно, щоб не перепитувати. Перевірити себе легко: після бесіди спробуйте повторити для себе всі деталі розмови. Якщо важко все запам’ятати — робіть помітки в блокноті. Якщо на роботі ви не будете виконувати деякі нюанси, тому що порахуєте їх необов’язковими, то може скластися враження, що ви просто не слухали співрозмовника. Тому ставтеся серйозно до всіх деталей, а якщо ви з чимось не згодні, то краще це просто обговорити.

Вміння адаптуватися

Ніхто не любить зміни, особливо в робочих процесах. Але сьогодні необхідно бути гнучкими йі уміти підлаштовуватися під ситуацію й постійно мінливе середовище, а не скаржитися першим на зміну плану або стратегії.

Робота в команді

Важко знайти опис вакансії, в якому не буде йти мова про вмінні працювати в команді. Розвивати цю навичку можна і поза роботою, наприклад виконуючи спільно з кимось якийсь проект як хобі, беручи участь у соціальних заходах тощо.

Трудова етика

Ваша репутація дуже важлива, коли йдеться про роботу. Що про вас говорять інші? Чи можете ви кинути справу, не довівши її до кінця? Ви проявляєте ініціативу, навіть якщо це не входить у ваші обов’язки? Все це визначає рівень вашого трудового етикету та ступінь відповідальності.

Комунікабельність

Цей навик теж часто можна зустріти в описі оголошень про вакансії. Деякі використовують його, не замислюючись про реальну значимість. Однак вміння спілкуватися можна вважати фундаментом емоційного інтелекту. І роботодавець звертає на це увагу в першу чергу: як ви говорите по телефону, на скільки переконлива ваша презентація або електронний лист. Тренуйтеся перед дзеркалом, готуйте відповіді на типові питання, намагайтеся говорити коротко і по справі. Пам’ятайте: хороша комунікабельність у нагоді не тільки в роботі — це необхідний навик для всіх.

Матеріали до теми


Роботодавець має право відсторонити працівника від роботи за ухиляння від проходження обов’язкового медогляду
З метою профілактики та запобігання професійним захворюванням та виробничому травматизму, який може бути викликаний погіршенням стану здоров’я працівників, роботодавець має ...
Що входить у поняття «ресурсний стан» і чому він такий важливий
Психосоціальна підтримка працівників має стати пріоритетною частиною загальної політики безпеки і здоров’я на роботі. Системна турбота про психічне здоров’я так ...