...
Реєструйся

Призначення осіб на посади в органи місцевого самоврядування в період дії воєнного стану: роз’яснення НАДС


Національне агентство України з питань державної служби (далі — НАДС) надало роз’яснення від 25 жовтня 2022 року № 161-р/з «Щодо призначення осіб на посади в органи місцевого самоврядування у період дії воєнного стану».

Відповідно до частини першої статті 6 Закону України від 07 червня 2001 року № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон № 2493-III) НАДС здійснює консультативне й методичне забезпечення служби в органах місцевого самоврядування з урахуванням вимог законодавства про місцеве самоврядування в Україні.

Закон України від 12 травня 2022 року № 2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» вносить зміни, зокрема, до Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі — Закон № 389-VIII).

Так, наразі згідно із частиною дев’ятою статті 9 Закону № 389-VIII у період дії воєнного стану сільський, селищний, міський голова може призначати осіб на посади й звільняти з посад в органах місцевого самоврядування, керівників комунальних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління відповідного органу місцевого самоврядування, у порядку, визначеному частинами п’ятою, шостою статті 10 цього Закону.

Частиною п’ятою статті 10 Закону № 389-VIII установлено, що в період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної в місті, обласної ради начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка й документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти й досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.

Згідно із частиною шостою статті 10 Закону № 389-VIII особа, яка претендує на зайняття політичної посади, посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки, посади керівника комунального підприємства, установи, організації, у період дії воєнного стану не подає декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції», та документ про підтвердження рівня володіння державною мовою відповідно до Закону України від 25 квітня 2019 року № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Враховуючи вищевикладене, відповідно до Закону № 389-VIII особа, яка виявила бажання працювати в органі місцевого самоврядування, має подати до такого органу заяву, заповнену особову картку встановленого зразка й документи, що підтверджують наявність у неї громадянства України, освіти й досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.

Зверніть увагу, що Законом України від 18 січня 2001 року № 2235-III «Про громадянство України» визначено документи, що підтверджують громадянство України, а саме: паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, дипломатичний паспорт, службовий паспорт, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи на повернення в Україну.

Відповідність освіти, на думку НАДС, можливо підтвердити наявністю відповідного диплому, а досвід роботи — за допомогою трудової книжки, архівних довідок тощо.

Отже, у період дії воєнного стану особи призначаються на посади в органах місцевого самоврядування сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної в місті, обласної ради, без конкурсного відбору.

Водночас зверніть увагу, що відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 10 Закону № 389-VIII посадові особи місцевого самоврядування, призначені в період дії воєнного стану без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, не можуть бути переведені на посади в органах місцевого самоврядування.

Окремо НАДС повідомляє, що роз’яснення міністерств, інших центральних органів виконавчої влади мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм.

Отримайте запис кадрового семінару «Підсумки воєнного року. Перспективи кадровика у 2023 році».

Джерело: Національне агентство України з питань державної служби

Матеріали до теми


Бронювання працівників: роз’яснення юриста
Попри те що захист держави — це конституційний обов’язок громадян України, законодавець передбачив для певної категорії громадян можливість не виконувати ...
Особливості оподаткування військовим збором разової нецільової матеріальної допомоги від роботодавця
Згідно з підпунктом 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування ...