Ось і добігає кінця ще один рік, сповнений викликів, здобутків, пристосувань і нових можливостей. Грудневий номер присвячений актуальним питанням завершення звітного періоду та відповідям на запитання читачів.
Дякуємо вам за довіру та спільну роботу над удосконаленням ділової практики. Нехай цей випуск стане надійним джерелом корисної інформації та підтримки в повсякденній роботі. Ми підготували для вас практичні рекомендації, які стануть у пригоді в умовах сучасних реалій, щоб зробити ваші робочі процеси ефективнішими.
Звертаємо вашу увагу, що експерти редакції проводять вебінари на актуальні теми. Ви також можете замовити індивідуальні (корпоративні) лекції та вебінари, звернувшись до редакції або залишивши заявку на сайті чи замовити записи вже проведених.
Бажаємо вам натхнення, професійних успіхів і гармонії в новому році!
Ірина Харлампович,
шеф-редакторка журналу «Діловодство»
Читайте в грудневому випуску «ДІЛОВОДСТВО»
ДІЛОВОДСТВО
Спільні й відмінні риси наказів з основної діяльності та з адміністративно-господарських питань
- Як у поточному діловодстві розрізнити між собою накази з основної діяльності та накази з адміністративно-господарських питань
- Які саме питання належать до основної діяльності підприємства, а які — до адміністративно- господарської
- Яку особливість мають реєстраційні індекси різних видів наказів
- Який строк варто встановити для справи, у якій помилково згруповані різні види наказів
- У чому полягає особливість функціонування різних видів наказів у системі електронного документообігу на підприємстві
ВІДПОВІДАЄМО ЧИТАЧАМ
Зведена номенклатура справ юридичної особи
- Ми консультувалися з Управлінням Державної служби якості освіти, де отримали роз’яснення, що номенклатура Відділу освіти, культури, молоді та спорту має бути розділом у номенклатури справ сільської ради. Поясніть, чи це правильно.
- Чи може зведена номенклатура справ складатися зі зведених номенклатур справ юридичних осіб? А саме: йдеться про зведену номенклатуру справ міської ради, де фактично усі виконавчі органи — департаменти, управління і служби є юридичними особами?
Юридична особа має багато філій: чи може бути номенклатура справ доволі великою за обсягом?
Якщо підприємство має майже 50 структурних підрозділів та 26 філій по всій країні (не окремі юридичні особи), то зведена номенклатура справ складається на підставі номенклатур справ структурних підрозділів? Документообіг великий.
Чи потрібно включати документи з ВО в номенклатуру справ кадрової служби
Мене прийняли на посаду діловода. Найбільше документів — у відділі кадрів. Яке місце в документообігу компанії слід відвести веденню військового обліку? Зараз ця вся документація — у підпорядкуванні відділу кадрів. І виникає питання, чи потрібно включати ці документи в номенклатуру справ цього структурного підрозділу. Чи має фігурувати ведення ВО в Положенні про структурний підрозділ відділу кадрів?
Підготовка та оформлення організаційно-розпорядчих документів
Наш кадровик вимагає в даті документа, оформленій цифровим способом, зазначати скорочено «р.», як-от: 12.10.2024 р. Чи правомірна така вимога? Адже у зразках, наведених в ДСТУ 4163:2020, позначку «р.» використовують лише в разі написання дати словами та цифрами.
Як завершити (закрити) журнал реєстрації наказів з основної діяльності
Дата документа (реквізит 10) є обов’язковим реквізитом, оскільки датуванню і підписанню підлягають усі службові відмітки на документах, пов’язані з їх проходженням та виконанням (резолюції, погодження, візи, відмітки про виконання документа і внесення його до справи).
АРХІВ
Перші кроки у створенні архіву на підприємстві: що потрібно знати
Створення архіву на підприємстві — це не лише юридичний обов’язок, а й важлива частина ефективного управління документами. Належно організований архів полегшує доступ до необхідної інформації, а також захищає підприємство від втрати важливих документів та забезпечує правову безпеку.
ОФІС
Інвентаризація та списання майна: основні вимоги та законодавче регулювання
Виявлення та документальне підтвердження наявності, стану оцінки активів і зобов’язань підприємства здійснюється шляхом проведення інвентаризації. За її результатами активи та матеріальні цінності, які виявилися застарілими або не використовуються, підлягають списанню. Про процедуру та правове регулювання зазначених процесів розповімо у цій статті.
ДІЛОВА ІНОЗЕМНА
Схожі слова та конструкції англійською мовою
- Поширені слова та конструкції, щодо яких може виникати сумнів
- Як уникнути типових помилок
Помилятися — корисно, адже завдяки помилкам ми вчимося. Однак важливо не повторювати одних і тих самих помилок постійно. Стисло про низку схожих слів і словосполук, різницю між ними та їх уживання — у статті.
ЮРИДИЧНА ПІДТРИМКА
Договір оренди медичного обладнання
Для належного надання медичних послуг медичний заклад може брати чи надавати в оренду різного роду обладнання та апаратуру. Щоб вступаючи у правовідносини не припуститися помилок, пропонуємо ознайомитися із вимогами чинного законодавства щодо порядку здійснення, документального оформлення та особливостями договору оренди такого специфічного майна.
ПИШЕМО ПРАВИЛЬНО
Питомі українські відповідники скалькованих слів і конструкцій
- Стислий перелік слів і конструкцій, невластивих українській мові
- Як уникнути поширених помилок
На жаль, у документах та інформаційному просторі, трапляється чимало слів і конструкцій, непритаманних українській мові. Про низку найпоширеніших помилок і правильні варіанти — у статті.
ЦІКАВО ЗНАТИ
«Промеморія» в системі української документації: з історії і традицій українських службових документів
Промеморія відносилася до типу документів, що рухалися «по горизонталі», тобто відображали відносини установ, які не перебували один в одного в безпосередньому підпорядкуванні — рівнорядні установи, і зазвичай належали різним відомствам та проіснували протягом усього XVIII століття.
Для довідок: 0 (800) 219-977 • Email: podpiska@mediapro.com.ua
Джерело: журнал «ДІЛОВОДСТВО»
Електронна версія журналу «Діловодство»
- документаційні процеси
- ведення журналів реєстрації
- зразки документів
- складання й оформлення службових документів
- особливості роботи архіву на підприємстві
- функціонування системи електронного документообігу
- прості форми подання інформації (таблиці, схеми, алгоритми тощо)
- юридичні консультації щодо документування господарських процесів