Передплати журнал

Е-лікарняний не формується: у чому причина і як діяти


Електронний листок непрацездатності формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який створює лікар. Одразу після створення медичного висновку на контактний номер пацієнта приходить повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Переглянути сформований листок непрацездатності можливо в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Е-лікарняний може не формуватися з кількох причин:

  • У реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутня інформація про трудові відносини особи на дату початку періоду її непрацездатності.

Для того, щоб впевнитися, що саме це є причиною, людина має перевірити наявність або відсутність інформації про трудові відносини в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду, чи нараховував страхувальник заробітну плату (пункт «Моя заробітна плата» — Заробітна плата / дохід (по страхувальниках). Якщо немає можливості зробити це самостійно, можна звернутися до роботодавця з проханням перевірити й уточнити цю інформацію або до сервісного центру Головного управління Фонду.

У разі відсутності даних про трудові відносини, страхувальник повинен надати Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Податковий розрахунок). Звітний період — 40 днів по завершенню кожного кварталу. Також для призначення матеріального забезпечення, страхових виплат роботодавець може подати  Податковий розрахунок із типом «Звітний» як «Довідковий» до настання звітного періоду.

  • У реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутнє повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Перед тим, як допустити нового працівника до виконання обов’язків, страхувальник має завчасно повідомити Державну податкову службу про прийняття його на роботу. Інформація, що міститься в такому повідомленні, відображається в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

До уваги роботодавців!

Інформація про початок роботи керівника / директора вноситься до таблиці 5 податкового розрахунку з типом «Довідковий».

  • В обліковій картці застрахованої особи зазначені некоректні, помилкові, неактуальні відомості.

Якщо людина виявила некоректні, на поточний момент, відомості у своїй обліковій картці (прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, дата народження і місце народження, стать, громадянство, серія та номер паспорта, адреса місця проживання тощо), вона може подати до територіального органа Фонду або через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Фонду анкету застрахованої особи для внесення змін або уточнення даних у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та підтверджувальні документи. Зміни, уточнення даних будуть унесені до облікової картки протягом п’яти днів.

Після виявлення та усунення проблеми необхідно перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові відносини й звернутися до лікаря щодо повторного відправлення медичного висновку про тимчасову непрацездатність до Електронного реєстру листків непрацездатності.

Вигідна ціна! Беріть участь у навчанні на онлайн-мінікурсі «Допомога по тимчасовій непрацездатності: організація процесу отримання».

Джерело: Пенсійний фонд України

Матеріали до теми


Запроваджено платформу «Національна школа управлінців»
В Україні створено платформу «Національна школа управлінців». Її мета — системне підвищення кваліфікацій керівників закладів дошкільної, загальної середньої, професійної, фахової ...