...
Реєструйся

ФОП МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ ФОРМУ ПРОТОКОЛУ КОМІСІЇ ПО СОЦСТРАХУВАННЮ


ФОП з 01.01.2016 у разі настання у них страхового випадку набувають право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду на загальних підставах

Починаючи з 01.01.2016 ФОП, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску на загальних підставах в порядку, визначеному Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 р. № 2464-VI. Відтак, з урахуванням ч. 1 ст. 19 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 р. № 1105-XIV (далі – Закон № 1105), ФОП з 01.01.2016 у разі настання у них страхового випадку набувають право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду на загальних підставах.

З цього приводу ФССУ в листі від 13.09.2018 р. № 2.4-15-2951 роз’яснив: при настанні страхового випадку у ФОП рішення про призначення матеріального забезпечення приймає особисто ФОП, але враховуючи те, що нормами Закону № 1105 не передбачено документального оформлення такого рішення, вважаємо, що при оформленні такого рішення ФОП доцільно використовувати форму протоколу засідання комісії із соціального страхування/рішення уповноваженого.

У разі, якщо страховий випадок настав у найманого працівника, який працює у ФОП, то у такому випадку ФОП для працівників є страхувальником і рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг має приймати комісія або уповноважений із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.

Окрім того ФССУ роз’яснив, що діючим комісіям із соціального страхування, які створені у перід дії Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління ФСС з ТВП від 23.06.2008 р. № 25, не потрібно вносити зміни до документів, на підставі яких вони створені. Водночас комісії із соціального страхування з 27.07.2018 в своїй діяльності повинні керуватися нормами Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління ФССУ від 19.07.2018 р. № 13.

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Чи виплатить ПФУ допомогу на поховання у разі загибелі мобілізованого
Посадовці ПФУ у своєму листі від 21 березня 2024 року № 2800-030401-8/17515 надали роз’яснення щодо допомоги на поховання від ПФУ ...
Чи повинен роботодавець вести військовий облік жінок на підприємстві
У сьогоднішніх реаліях, що зумовлені тривалою боротьбою України проти збройної агресії рф, питання ведення військового обліку жінок на підприємствах набуло ...