Навіщо потрібна книга обліку кадрових наказів?


На будь-якому підприємстві ведення кадрової документації має відповідати вимогам чинного законодавства. Важливо забезпечити належний облік документів, що відображають діяльність працівників.

Діловодством з питань персоналу зазвичай займається відділ кадрів. Для ефективної роботи з документами потрібно чітко розуміти: де і як реєструвати накази з персоналу, який термін зберігання наказів і книг реєстрації, якими нормативами слід керуватися, виконуючи ці завдання. Зручна і продумана Книга (або журнал) реєстрації наказів допоможе оптимізувати кадровий облік на підприємстві.

Кадровий наказ — це правовий акт, що видається керівником підприємства. Це розпорядчий документ, виконання якого є обов’язковим для всіх працівників. Усі кадрові накази мають реєструватися.

Реєстраційні дані документів вносять в журнал певної форми. Для фіксації факту створення, відправлення та отримання розпоряджень і наказів з кадрових питань має бути заведена спеціальна книга.

Кожен кадровий наказ, що видається на підприємстві, має бути зареєстрований:

  • про прийняття працівника на роботу;
  • про залучення персоналу компанії до понаднормової роботи;
  • про заохочення і залучення працівників до дисциплінарної відповідальності;
  • про переведення на іншу роботу;
  • про зміну умов або розірвання трудового договору з працівником;
  • про відпустки та інші кадрові питання.

Книга обліку наказів з персоналу розроблена з урахуванням рекомендацій Міністерства праці та соціальної політики України і практичної діяльності кадрових служб. Містить 5 граф і зазвичай застосовується на підприємствах, оскільки є достатньою для збереження усієї необхідної інформації, з рекомендаціями щодо ведення і заповнення.

Книга містить такі графи:

  • реєстраційний номер;
  • дата реєстрації;
  • найменування (стислий зміст);
  • ким підготовлений документ;
  • кому направлений.

Перш ніж починати вносити записи до Книги, її слід певним чином підготувати: прошити сторінки і завірити печаткою (за наявності). Вилучення аркушів з книги, виправлення в ній, внесення записів «заднім числом» не допускаються! Відомості в Книзі мають відповідати наявним наказам.

урнал реєстрації наказів веде працівник кадрової служби. Графи треба заповнювати стисло, відображаючи зміст локального акта. Кадровик готує і веде реєстрацію та облік кадрових наказів.

Для правильного ведення Книги обліку наказів з персоналу у виданні передбачено рекомендації. В них наведено терміни зберігання документів згідно з наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5