...
Реєструйся

НАЗК — перевірка декларацій у 2020 році


Поміж головних пріоритетів Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у 2020 році стало підвищення якості повних перевірок декларацій. НАЗК відійшло від старої практики чіплятися до «одруків» у деклараціях для того, щоб перейти до виявлення реальних порушень на мільйони гривень.

Таким чином, серед 97 осіб, у деклараціях яких НАЗК виявило ознаки кримінального порушення — 5 міністрів поточного та колишнього Урядів, 12 заступників міністрів та 7 суддів.

Для цього НАЗК у 2020 році серед іншого забезпечило наступне:

1. Якщо помилка в декларації не стосувалася грошей, суб’єкт декларування не ніс відповідальності. Наприклад, деякі суб’єкти могли обрати позначку «Не відомо» або «Не застосовується» замість кадастрового номера ділянки. Під час перевірки декларації НАЗК з’ясовувало цей кадастровий номер, повідомляло про це суб’єкта та надавало можливість виправити цю помилку у декларації.

2. Спілкування онлайн замість паперових листів. У це важко повірити, але до перезавантаження НАЗК працівники Агентства спілкувалися із суб’єктами декларування під час повної перевірки паперовими листами. Лише у 2020 році, після зміни керівництва НАЗК, суб’єкти декларування отримали можливість направляти уповноваженим особам Агентства електронні листи. Також надіслати інформацію до НАЗК можна в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій.

3. Суб’єкти декларування могли надати пояснення, аби технічні помилки не враховувалися як порушення. Своїм правом надати пояснення не скористалися лише 25 посадовців. Пояснення надали у тому числі й міністри, народні депутати та судді.

4. Підготовлено зрозумілі роз’яснення про заповнення декларацій та забезпечено роботу зручних сервісів. Допомога щодо заповнення декларації надавалася всім на рівних умовах. Кожен суб’єкт декларування міг зателефонувати в створений у 2020 році Контакт-центр, знайти роз’яснення на порталі deklaruy.org.ua та скористатися чат-ботом. Це значно полегшило процес заповнення декларації.

Матеріали до теми


Адміністрування соцвиплат переходить до ПФУ: чи оновлювати посвідчення?
Пенсійному фонду України від органів соціального захисту населення передається низка функцій щодо виплати соціальних допомог. У ПФУ зазначають, що особам, ...
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання?
Фахівці Держпраці пояснили, що в разі передачі суб’єкта господарювання трудові відносини працівників продовжуються із набувачем. Права й обов’язки за трудовими ...
Перевірка рішень МСЕК: майже півтисячі посадовців позбавили інвалідності
Міністерство охорони здоров’я України спільно з правоохоронними органами продовжують перевірки рішень медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) щодо посадовців. Перевірки проводяться на ...