...
Реєструйся

Оклади в бюджетній сфері мають рахуватися від мінімальної зарплати: Верховний суд


Розмір посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, починаючи з 2-го тарифного розряду повинен бути розрахований саме з суми мінімальної заробітної плати, встановленої законом на відповідний бюджетний рік, що Урядом зроблено не було.

Відповідний висновок містить постанова Верховного суду (Касаційного адміністративного суду) від 24.10.2018 р. у справі № 826/7823/16.

Позивачу вдалося дійти до вищої судової інстанції та виграти спір з Урядом щодо визнання незаконним та нечинним пп. 1 п. 1, Змін, затверджених постановою КМУ від 06.04.2016 р. № 288.

Верховний суд визнав правильними висновки судів, що базою розрахунку ставки (окладу) робітника першого розряду виступає розмір мінімальної заробітної плати та тарифна ставка робітника першого розряду встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати.

Твердження Уряду про законність спірної постанови суд не врахував, оскільки зазначений відповідачем термін “розрахункова тарифна ставка” жодним нормативним актом не визначений, а в силу вимог Постанови № 1298 базою для визначення посадових окладів (тарифних сіток) за розрядами Єдиної тарифної сітки є оклад (ставка) працівника 1 тарифного розряду.

P.S. Варто відзначити, що оскаржувалися рішення Уряду про перегляд посадового окладу працівника 1-ого тарифного розряду ще у 2016 році. З того часу змінилася редакція ст. 6 Закону України “Про оплату праці”, в т.ч. щодо розміру мінімального посадового окладу (тарифної ставки). До того ж, попри таке рішення ВС, без відповідних змін до Постанови № 1298 бюджетні установи не зможуть обраховувати посадові оклади в інших розмірах, аніж нею визначено. Тож не варто сподіватися, що таке судове рішення підвищить розміри окладів в бюджетній сфері. Воно лише в черговий раз вказує на те, що Уряд нехтує законодавчими нормами, якщо мова йде про те, коли необхідно знайти додатковий фінансовий ресурс на оплату праці в бюджетній сфері.

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Кейс для кадровика. Оплата надурочних робіт при підсумованому обліку робочого часу
Згідно зі статтею 61 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) на безперервно діючих підприємствах, в окремих виробництвах, цехах тощо та на деяких видах робіт, ...