...
Реєструйся

Повноваження заступника у відсутність директора: чи достатньо посадової?


ЗАПИТАННЯ

У зв’язку з тривалим стаціонарним лікуванням директора ТОВ його обов’язки виконує заступник. Його посадовою інструкцією передбачено, що він має право підписувати документи в разі відсутності директора. Чи потрібно в такій ситуації оформлювати інші документи щодо повноваження заступника?

 

ВІДПОВІДЬ

Передусім нагадаємо, що директор — це виконавчий орган товариства і його компетенцію визначають загальні збори товариства своїм рішенням (ч. 1 ст. 99 ЦКУ).

Зразки документівПосадові інструкціїРобочі інструкції
Для довідок: 0 (800) 219-977

Крім того, у ч. 1 ст. 92 ЦКУ визначено, що призначення на посаду директора та його повноваження визначаються установчими документами:

«Стаття 92. Цивільна дієздатність юридичної особи
1. Юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.
Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.

3. Орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, а також яка є членом колегіального виконавчого органу юридичної особи, з моменту її вступу на посаду набуває обов’язків щодо такої юридичної особи, зокрема зобов’язана діяти виключно в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно, у межах повноважень, наданих статутом юридичної особи і законодавством, і у спосіб, який, на її добросовісне переконання, сприятиме досягненню мети діяльності юридичної особи, у тому числі уникаючи конфлікту інтересів».

Аналогічні положення передбачені у ч. 5 ст. 65 ГКУ:

«Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами».

Читайте також: Працівник працює на посаді мобілізованого працівника, у який строк звільнити?

Отже, директор має особливий статус порівняно з іншими співробітниками, оскільки його правовідносини з товариством є одночасно:

  • корпоративними, адже власники призначають директора ТОВ для представлення своїх інтересів і уповноважують його діяти від імені підприємства відповідно до рішення засновників (учасників) та установчого документа, де визначається обсяг повноважень директора та можливі обмеження щодо його дій, а також умови його діяльності;
  • трудовими, адже на підставі рішення засновників (учасників) з директором укладають трудовий договір (контракт), де визначають умови його праці (зокрема, оплату, пільги, права й обов’язки тощо).

Таким чином, питання про передання всіх або частини повноважень директора може вирішуватися лише в межах, установлених засновниками (учасниками) ТОВ відповідно до умов установчого документа. І якщо в такому документі не передбачено повноваження директора щодо делегування обов’язків іншому співробітнику (заступнику), то це питання має бути вирішене засновниками (учасниками) шляхом прийняття відповідного рішення, де й буде вказано повноваження заступника директора на період його лікування, також визначено перелік (види) документів, які заступник має право підписувати.

Чи можуть бути заступники в медичного директора? — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Отже, посадова інструкція заступника директора може бути документом, який визначає його повноваження в частині підписання відповідної документації лише в разі, якщо це питання врегульовано рішенням засновників (учасників) ТОВ.

 

Джерело: ЛІГА:ЗАКОН

Передплата

Матеріали до теми


5 грудня повідомляємо ТЦК та СП про зміну облікових даних військовозобов’язаних
Сьогодні останній день надсилання до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів ...
Переведення працівника на іншу роботу у разі простою підприємства
Працівники можуть бути переведені за їхньою згодою з урахуванням спеціальності й кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві. Управління ...
Чи можна надіслати трудову книжку поштою на зазначену адресу?
Відповідно до пункту 4.2 глави 4 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції ...
Як правильно визначити розряд при прийнятті на роботу
Згідно з відповідними нормативно-правовими актами та практикою, що склалася, прийняття працівників на роботу, як правило, здійснюється на вакантні посади або ...