...
Реєструйся

Про доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника


Чи можна встановити доплати (і в яких розмірах) за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (хвороба, відпустка, навчання тощо) у порядку заміщення, суміщення посад, розширення зони обслуговування заступникові директора у разі відсутності директора чи одного із його заступників, головному бухгалтерові без звільнення від основної роботи, обумовленої трудовим договором, якщо підприємство госпрозрахункове і має кошти?

За виконання обов’язків директора його заступникам доплата не встановлюється, оскільки статутними документами, а також посадовою інструкцією заступника передбачено, що на підставі наказу він на час відсутності директора виконує його обов’язки.

Для вирішення питання щодо визначення суміщення професій, розширення зони обслуговування та виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника слід керуватися положеннями постанови Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 4 грудня 1981 року № 1145 (далі – Постанова № 1145) та Інструкцією Держкомпраці, Мінфіну СРСР і ВЦРПС щодо застосування цієї постанови від 14 травня 1982 року № 53-ВЛ, оскільки відповідний нормативний акт в Україні не приймався.

Зазначені вище нормативно-правові акти продовжують діяти на території України відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12 вересня 1991 року № 1545-XII, якою встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, не врегульованих законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України.

Постановою № 1145 визначено перелік керівних працівників підприємств, яким доплати провадитися не можуть, зокрема, до них належать: керівники підприємств, їх заступники, керівники структурних підрозділів.

«Довідник кадровика»
Зоя ВАСИЛЬОВА,

експерт з трудового права