...
Реєструйся

Припинення трудових відносин у зв’язку зі смертю працівника


Помер працівник, розглядаємо дії кадровика. Необхідно документально оформити припинення з ним трудових відносин. Після того, як смерть працівника завірена свідоцтвом про смерть, або рішенням суду, необхідно оформити трудову книжку, табель обліку робочого часу та наказ про звільнення.

Трудові відносини між померлим робітником та роботодавцем фактично припиняються в день смерті працівника, оскільки більше немає однієї із сторін договору

Головні аспекти, які потрібно враховувати при оформленні цих документів

  1. У табелі обліку робочого часу: період часу між датами фактичної смерті та наказу про звільнення працівника, використовують позначення:
    • літерний код «І» (цифровий код «30») — це відмітка неявки, що означає «Інші причини нез’явлень». У випадку наявності інформації, що працівник помер та очікується надання свідоцтва про смерть;
    • літерний код «НЗ» (цифровий код «28»)  — це відмітка неявки — «нез’явлення з нез’ясованих причин», якщо сталося зникнення працівника без вісти.
  2. Після отримання підтверджуючого документа, керівнику треба видати розпорядження про звільнення. Цей наказ повинен містити в собі головну причину звільнення. Наприклад: «Робота головного конструктора (ПІБ) припинена (дата) у зв’язку зі смертю».
  3. Після видачі наказу у трудовій книжці виконуються наступні дії:
    • в колонці «Дата» відмічається дата внесення запису (вона є датою видання наказу);
    • в графі 3: «Робота припинена (дата) у зв’язку зі смертю». У цьому випадку — це дата яка вказана в свідоцтві про смерть;
    • в графі 4 треба вписати дату та номер наказу керівника підприємства про звільнення працівника.

Важливі умови, щодо видачі трудової книжки родичам

Трудова книжка видається під розписку найближчим родичам або надсилається поштою (п. 4.3 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, що затверджена наказом Мінпраці від 29 липня 1993 року № 58).

Інформація, яку необхідно надати родичам:

  • заява на ім’я керівника;
  • підтверджуючі документи, щодо смерті працівника;
  • документи, які підтверджують спорідненість з померлим працівником.

У випадку не звернення за трудовою книжкою нікого з родичів або їх відсутності взагалі — документи зберігаються протягом 50 років. При закінченні даного строку їх можна буде знищити (п. 6.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, що затверджена наказом Мінпраці від 29.07.1993 р. № 58).
 

Матеріали до теми


Кейс для кадровика. Чи можна заборонити працівнику бути фізичною особою — підприємцем?
СИТУАЦІЯ Керівник наполягає включити до колективного договору пункт, що працівники підприємства не можуть бути ФОП. Чи правомірна така вимога? Чи ...
Чи можна перевести працівника на іншу посаду під час його перебування у щорічній оплачуваній відпустці?
З 24 березня 2022 року діє Закон України від 15 березня 2022 року № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі — ...
Кейс для кадровика. Чи має право на щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день працівник, який працює дистанційно?
Так, має. Відповідно до частини першої статті 602 КЗпП дистанційна робота — це форма організації праці, за якої робота виконується ...
Навчання для кадровиків: відеолекції від екпертів проєкту «КАДРОВИК.UA»
Редакція журналу «КАДРОВИК.UA» має багато цікавих пропозицій для навчання кадровиків, ейчарів, керівників підрозділів і саморозвитку фахівців.   Безоплатні консультації від ...