У рекламі заборонять натякати, що чоловіки краще за жінок і навпаки

Дата публікації: 18.05.2020

У ВРУ зареєстровано законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі» (№ 3427). Закон «Про рекламу» від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР пропонують доповнити двома поняттями — «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

У рекламі заборонять вміщувати твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; містити зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Відповідальність за повторне протягом року порушення законодавства про рекламу значно зросте — зараз за це стягують штраф у подвійному від первісного покарання розмірі, а законопроєкт № 3427 хоче стягувати у 30-кратному розмірі. Водночас законопроєкт № 3427 передбачає зменшення вдвічі штрафу за порушення вимог до реклами послуг із працевлаштування — з 10-кратного до 5-кратного розміру мінімальної заробітної плати.