Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.
Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.
Відтепер кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити електронні записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.
Електронні та паперові трудові книжки: актуальні запитання — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»
Згідно із Законом України від 5 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок.
Після перевірки даних з боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.
Читайте також: Як внести зміни в особисті дані на вебпорталі ПФУ
Щоб знайти електронну трудову книжку, необхідно увійти до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ).
Від редакції «КАДРОВИК.UA»:
Звертаємо увагу, що п’ятирічний термін для оцифрування трудових книжок закінчується 10 червня 2026 року.
У трудовій книжці неправильно зазначено по батькові працівника: як внести виправлення? — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»
Джерело: Державна податкова служба України