Для більшості підприємств у 2026 році середня зарплата працівників для отримання або підтвердження критичного статусу має бути не нижчою за три мінімальні зарплати — 25 941 грн. Розрахунок проводять не за окладом конкретного працівника, а за середньою нарахованою зарплатою по підприємству.
Мінімальна зарплата у 2026 році становить 8 647 грн, тому базовий зарплатний поріг — 8 647 × 3 = 25 941 грн.
Водночас для підприємств, які розташовані та фактично працюють на територіях можливих або активних бойових дій чи тимчасово окупованих територіях, застосовується нижчий показник — 2,5 мінімальної зарплати, або 21 617,50 грн. Для окремих державних, комунальних та спеціальних підприємств діють інші правила — зокрема, може застосовуватися показник середньої зарплати у відповідному регіоні за IV квартал 2021 року.
Мінекономіки листом від 10.08.2026 № 2713-08/975 надало рекомендації щодо розрахунку середньої зарплати з урахуванням нової форми єдиної звітності з ПДФО, військового збору та ЄСВ, затвердженої наказом Мінфіну від 07.05.2026 № 243.
Для розрахунку рекомендують спочатку визначити загальну суму за трьома рядками звітності: 1.1 — нарахована зарплата, 1.3 — оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності та 1.4 — допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів ПФУ.
Також читайте: «Зарплатний критерій для критично важливих підприємств: Мінекономіки назвало можливі наслідки»
Отриману суму потрібно поділити на показник рядка 092 — кількість працівників у звітному періоді, яким нараховано зарплату, крім осіб, яким нараховано грошове забезпечення.
Отже, лікарняні враховуються під час визначення середньої зарплати. Підприємствам, які планують отримувати або підтверджувати критичний статус, варто перевірити нарахування та подання єдиної звітності за новою формою.
Джерело: Мінекономіки


