...
Реєструйся

Чи проводити доплату за виконання обов’язків працівника, який відсутній через відрядження?


Заступникам та працівникам, на яких згідно із посадовою (робочою) інструкцією покладено обов’язки тимчасово відсутнього працівника, доплата за суміщення, як правило, не проводиться, — Мінсоцполітики.

Питання: Чи нараховується доплата за виконання обов’язків за посадою відсутнього працівника у період перебування його у відрядженні?

Консультує Мінсоцполітики: За статтею 105 КЗпП працівникам, які виконують на тому самому підприємстві, в установі, організації поряд із своєю роботою, обумовленою трудовим договором, обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Доплата за виконання роботи тимчасово відсутнього у зв’язку із хворобою, відпусткою, відрядженням тощо працівника встановлюється в розмірі, передбаченому в колективному договорі.

Водночас, якщо на працівника покладено виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника, то Порядок оформлення та оплати праці тимчасового замісництва регулюється Роз’ясненням Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 30/39 «Про порядок оплати праці тимчасового замісництва», затвердженим постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 820/39 (зі змінами та доповненнями, внесеними постановою від 11.12.86 р. № 521/30-18). Ці нормативні акти законодавства СРСР є чинними на території України відповідно до постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. № 1545-ХІІ «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства СРСР».

Як правило, кандидатуру працівника, на якого буде покладено функцію виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, якщо немає штатного заступника чи працівника, який згідно із посадовою (робочою) інструкцією на час відсутності іншого працівника має виконувати його функції, подає керівник підрозділу.

Працівникові, що заміщує, виплачується різниця між фактичним окладом і посадовим окладом працівника, якого він заміщує.

Штатним заступникам та працівникам, на яких згідно із посадовою (робочою) інструкцією покладено обов’язки тимчасово відсутнього працівника, доплата, як правило, не проводиться.

Джерело: Дебет-Кредит

Видання для кадровиків Журнали реєстрації

Матеріали до теми


Щодо оплати праці працівника за час службового відрядження: порядок розрахунку та обчислення
Відповідно до статті 121 Кодексу законів про працю України працівникам, які направлені у службове відрядження, оплата праці за виконану роботу ...
Відрядження та «лікарняний»
СИТУАЦІЯ Працівник 12 травня 2023 року, у день повернення з відрядження (тобто в останній день відрядження), відкриває «лікарняний» на термін ...
Який розмір добових враховується при визначенні об’єкту оподаткування ПДФО, якщо відряджений працівник протягом доби перебувала як на території України так і за її межами?
Відповідно до підпункту 165.1.11 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами ...
Про дозвіл ДПСУ на перебування у прикордонній смузі: що слід врахувати під час планування відряджень і виконання робіт
Уряд вніс зміни до Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147 ...