Запитання
Ми ТОВ, яке має кілька філій у деяких містах України та головний офіс у Києві (займаємося виробництвом і продажем будматеріалів). Плануємо розширити сферу діяльності та створити новий підрозділ спочатку в головному офісі, а згодом і у філіях.
Працівники підрозділу займатимуться обробкою інформації, що надходитиме від клієнтів (відгуки про товари, реклама, організація виїздів на об’єкти для фіксування результатів ремонту чи будівництва за участі нашої компанії тощо). Як розрахувати кількість працівників для такого відділу та як коректно дібрати назви посад, розробити посадові інструкції?
Відповідь
Товариство з обмеженою відповідальністю є доволі поширеною організаційно-правовою формою господарювання. Саме тому юридична особа може об’єднати майнові та інтелектуальні зусилля декількох осіб для здійснення господарської діяльності, залучати додатковий капітал інших осіб для виконання поставлених завдань і рівномірно розподіляти ризики від здійснення господарської діяльності
Товариством з обмеженою відповідальністю є господарське товариство, що має статутний капітал, поділений на частки, розмір яких визначається установчими документами, і несе відповідальність за своїми зобов’язаннями тільки своїм майном. Учасники товариства, які повністю сплатили свої вклади, несуть ризик збитків, пов’язаних з діяльністю товариства, у межах своїх вкладів (ст. 80 Господарського кодексу України)
Товариство з обмеженою відповідальністю створюється і діє на підставі Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII та керується у своїй діяльності іншими законодавчо-нормативними актами, основними серед яких є:
- Господарський кодекс України (ГК);
- Цивільний кодекс України;
- Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осібпідприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV тощо.
Чітких вимог щодо структури підприємства чинне законодавство на сьогодні не визначає, а тому товариство може утворювати структурні підрозділи (організаційну структуру) на власний розсуд. В описаній у запитанні ситуації новий структурний підрозділ можна назвати, наприклад, «Відділ маркетингу» або «Відділ зв’язків із громадськістю».
Далі у відповіді:
1. Схема організаційної структури підприємства
2. Про назви посад працівників відділу
3. Як слід розробляти посадові інструкції для працівників нового структурного підрозділу
4. Чим керуватися іна що звертати увагу при розрахунку чисельності працівників нового структурного підрозділу
5. ЗРАЗОК наказу про створення структурного підрозділу
Повний варіант статті читайте в журналі «Діловодство» № 10, 2019, с. 48