...
Реєструйся

Електронні трудові книжки — сучасна система обліку трудової діяльності


Починаючи з 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки.

Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.

Також сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

 

Читайте також: З яких причин може бути скасоване звернення з оцифрування трудових книжок

 

Обов’язки роботодавця

Відтепер кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Зокрема, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.

Відповідно до Закону України від 05 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (зі змінами та доповненнями), внесення відомостей про трудову діяльність до Державного реєстру через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо), здійснюється працівником і роботодавцем із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису.

 

Читайте також: Проводимо аудит трудової книжки перед оцифруванням

 

Строки для оцифрування трудових книжок

У працівників і роботодавців є час до 10 червня 2026 року для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.

Джерело: Управління Держпраці


Експрес-курс «Облікові документи кадрової служби та порядок їх ведення»

Модуль 1. Особова картка форми № П-2: правила заповнення
Модуль 2. Особова справа: нормативне регулювання та стала практика.

Кожен учасник отримує:

  • 3 відео
  • 1 презентацію у форматі PDF
  • 1 письмову консультацію експерта

тел.: 0 (800) 219-977067-317-5886
Е-mail: podpiska@mediapro.com.ua

Матеріали до теми


Всі юридичні та фізичні особи — підприємці, які надають соціальні послуги, мають зареєструватися в Реєстрі надавачів соціальних послуг
Відповідно до вимог Закону України від 17 січня 2019 року № 2671-VIII «Про соціальні послуги» та постанови Кабміну від 27 січня ...
КАДРОКОНСПЕКТ та ІНФОТЕКА: корисна інформація від редакції проєкту «КАДРОВИК.UA»
Колектив редакції журналу «КАДРОВИК.UA» постійно моніторить законодавство, відстежуючи зміни, пов’язані із трудовим правом. У разі нововведень колектив експертів пропонує вам ...
Декларації з охорони праці та послуги з отримання ліцензії в електронному вигляді: стартував експериментальний проєкт єДозвіл
Підприємці зможуть отримувати ліцензії та дозвільні документи в електронній формі. Рішення про запуск експериментального проєкту із запровадження Єдиної державної електронної ...