Психосоціальна підтримка співробітників є пріоритетною частиною загальної політики безпеки і здоров’я на роботі. Готовність роботодавця до її запровадження демонструє прагнення керівника створити психологічно здорове робоче середовище, яке сприятиме продуктивній роботі, особистісному зростанню, психічному і фізичному добробуту працівників.
Перш ніж розробляти письмову політику психосоціальної підтримки на робочому місці, варто проаналізувати ситуацію щодо наявних на підприємстві або в цій галузі політик, програм, кодексів поведінки, положень у колективних договорах та угодах із питань підтримки працівників.
Читайте також: Стресостійкість — запорука плідної роботи
Аналіз ситуації покаже, чи варто розробляти окрему політику, чи може достатньо буде доповнити наявну програму підтримки співробітників.
Окрім цього, аналіз ситуації може включати анонімне опитування персоналу щодо наявних психосоціальних потреб та оцінювання рівня стресу.
На цьому етапі також формується комітет або координаційний відділ, який буде розробляти політику, впроваджувати програму заходів, підтримувати регулярну та прозору комунікацію, оцінювати результати.
Читайте також: Першу психологічну допомогу на підприємстві можуть надавати навчені працівники або штатний психолог
Основні цілі програми психосоціальної підтримки на робочому місці:
- Визнати психосоціальні наслідки війни для людини та сфери праці.
- Посилити позиції роботодавця та профспілки як лідерів, орієнтованих на добробут працівників.
- Сформувати психологічно безпечне середовище, де принцип конфіденційності й відсутність стигми та дискримінації має пріоритетне значення.
- Навчити працівників розпізнавати ознаки психологічних проблем для запобігання появі важких психічних і поведінкових наслідків.
- Навчити працівників методам управління стресом та навичкам психологічного відновлення.
Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»
- Запобігти емоційному та професійному вигоранню працівників.
- Навчити працівників навичок надання першої психологічної допомоги.
- Надати працівникам доступ до зовнішніх ресурсів фахової психологічної допомоги.
- Стати більш відкритими до розмов про ментальне здоров’я та ініціатив щодо психосоціальної підтримки на робочому місці.
Джерело: Управління Держпраці