Державна податкова служба роз’яснила порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) або головного бухгалтера.
Згідно з абзацом другим підпункту 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 Податкового кодексу України достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника податку.
Чи може гендиректор частково виконувати свої обов’язки, перебуваючи у відпустці за кордоном? – читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом надсилання повідомлення (далі-Повідомлення) про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року № 557 (далі — Порядок № 557) (пункт 3 розділу ІІІ Порядку № 557).
Пунктом 4 розділу ІІІ Порядку № 557 передбачено, що до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності).
Про особливості трудових відносин з директором підприємства читайте у нашому спеціальному випуску «Особливий працівник – директор»
Перша квитанція, що формується за результатами зазначеної в пункті 7 розділу II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилається автору (платнику) протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня (пункт 8 розділу ІІ Порядку № 557).
Друга квитанція формується автоматично та є підтвердженням про приймання або повідомленням про неприймання в контролюючому органі Повідомлення (пункт 4 розділу ІІІ Порядку № 557).
Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»
Враховуючи вищезазначене, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП посадових осіб, яким делеговано право підпису, шляхом надсилання Повідомлення, яке прийняте контролюючим органом, у такому порядку:
- першим — головного бухгалтера;
- другим — особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»;
- третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).
У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) головного бухгалтера на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП керівника (директора) та кваліфікована електронна печатка (за наявності).
Від редакції:
Звертаємо увагу!
Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 557 для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом надсилання повідомлення про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.
Джерело: Судово-Юридична газета України