Реєструйся

Як підписувати звітність в е-формі, якщо директор або головний бухгалтер відсутні


Державна податкова служба роз’яснила порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) або головного бухгалтера.

Згідно з абзацом другим підпункту 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 Податкового кодексу України достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника податку.

Чи може гендиректор частково виконувати свої обов’язки, перебуваючи у відпустці за кордоном? –  читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом надсилання повідомлення (далі-Повідомлення) про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року № 557 (далі — Порядок № 557) (пункт 3 розділу ІІІ Порядку № 557).

Пунктом 4 розділу ІІІ Порядку № 557 передбачено, що до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності).

Про особливості трудових відносин з директором підприємства читайте у нашому спеціальному випуску «Особливий працівник – директор»

Перша квитанція, що формується за результатами зазначеної в пункті 7 розділу II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилається автору (платнику) протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня (пункт 8 розділу ІІ Порядку № 557).

Друга квитанція формується автоматично та є підтвердженням про приймання або повідомленням про неприймання в контролюючому органі Повідомлення (пункт 4 розділу ІІІ Порядку № 557).

Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»

Враховуючи вищезазначене, у разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП посадових осіб, яким делеговано право підпису, шляхом надсилання Повідомлення, яке прийняте контролюючим органом, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) головного бухгалтера на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП керівника (директора) та кваліфікована електронна печатка (за наявності).

Від редакції:

Звертаємо увагу!

Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 557 для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом надсилання повідомлення про надання інформації щодо КЕП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.

 

Джерело: Судово-Юридична газета України

Онлайн-курс «ОСНОВИ КАДРОВОЇ СПРАВИ: максимально просто»

Матеріали до теми


Зарплата для критичного статусу: Мінекономіки оновило порядок розрахунку
Для більшості підприємств у 2026 році середня зарплата працівників для отримання або підтвердження критичного статусу має бути не нижчою за ...
Мінветеранів повідомило про працевлаштування та професійну адаптацію ветеранів
Міністерство у справах ветеранів України поінформувало Федерацію професійних спілок України про реалізацію державної політики у сфері зайнятості та професійної інтеграції ...
Звіт про внесок на працевлаштування осіб з інвалідністю: ДПС визначила строки подання та сплати
З 25 вересня 2026 року набрав чинності наказ Мінфіну від 25.08.2026 № 453, яким затверджено нову форму Звіту про нарахування, ...
Особливості подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю з жовтня
З 25.09.2026 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.08.2026 № 453 «Про затвердження форми Звіту про нарахування, обчислення та ...