...
Реєструйся

Як відновити втрачений ідентифікаційний код платника податків


Відповідно до пункту 70.9 Податкового кодексу України та пункту 7 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822 (далі — Положення № 822), за зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (далі — ДРФО) — картку платника податків.

У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків. Виняток — особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті.

Читайте також: Документи для проходження МСЕК: роз’яснення МОЗ

У разі потреби повторного отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, з причини втрати або зіпсування такого документа фізична особа — платник податків подає до податкового органу заяву про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР (далі — Заява за ф. № 5ДР).

 

Фізичні особи подають Заяву за ф. № 5ДР особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання — до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу (п. 2 розд. IХ Положення № 822).

Читайте також: Про зарахування до страхового стажу періоду догляду за особою з інвалідністю І групи

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних (п. 3 розд. IХ Положення № 822).

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу IІІ Положення № 822 визначено, що для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:

  • витяг з реєстру територіальної громади;
  • паспорт, виготовлений у формі книжечки;
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Читайте також: Чи оплачується листок непрацездатності під час простою

Документи також може бути подано через центри надання адміністративних послуг (п. 6 розд. ІII Положення № 822).

Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу.

Громадяни України можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу (п. 8 розд. VII Положення № 822).

Читайте також: Як відновити втрачені документи

У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, фізичній особі необхідно подати Заяву за ф. № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг, пред’явити паспорт, та, у разі необхідності, витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи.

Відповідно до частини дев’ятої статті 16 Закону України від 20 листопада 2012 року № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (далі — Закон № 5492), замість втраченого або викраденого документа (у тому числі паспорта громадянина України) уповноважений суб’єкт, якщо інше не передбачено Законом № 5492, після встановлення факту видачі раніше такого документа особі, яка заявила про його втрату або викрадення, оформляє та видає новий документ.

ГАРЯЧА ЛІНІЯ — безоплатні консультації для передплатників журналу «КАДРОВИК.UA»

У разі втрати (зіпсуття) документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, та втрати паспорта громадянина України, фізичній особі для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків необхідно:

– отримати у територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України, замість втраченого або викраденого;

– подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг Заяву за ф. № 5ДР, пред’явити паспорт та витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи;

– отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, у контролюючому органі за своєю податковою адресою (місцем проживання) або в будь-якому контролюючому органі, пред’явивши паспорт.

За матеріалами Головного управління ДПС в Одеській області

Юрист з кадрових питань і трудового законодавства — online
Унікальна послуга на ринку України!
0 (800) 219-977podpiska@mediapro.com.ua

Джерело: БУХГАЛТЕР.UA

Онлайн-семінар «Трудові відносини у роботодавця – ФОП»

Матеріали до теми


Експерт КАДРИ.UA консультує: щодо надсилання трудової книжки поштою в межах України та за кордон
До онлайн-системи «КАДРИ.UA» цього тижня надійшло запитання від кадрового департаменту одного з наших партнерів про те, як можна безпроблемно передати ...
Пенсіонерам-переселенцям: як не втратити виплати за новими правилами
В Україні почав діяти новий механізм виплати пенсій для переселенців, українців за кордоном та на тимчасово окупованих територіях. Щоб не ...