...
Реєструйся

Кар’єрний прогноз: що готує нам 2013


Яким для вас стане 2013 рік в професійному плані? Хтось, намагаючись дізнатися що буде далі, читає гороскоп кар’єри, оптиміст вірить у краще, прагматик вже виношує плани … Звичайно, можна намагатися зазирнути в майбутнє, але без знання кон’юнктури ринку праці будувати прогнози таки не варто.

Отже, на загальному тлі кризи єврозони Німеччина розвивається досить стабільно. Рівень безробіття в 2012 році склав “всього” 5,4%, тоді як в кризових країнах – Іспанії та Греції – він перевищив 25%. Найкраще справи йдуть у “академіків”: безробітних серед випускників університетів від 2 до 3%. Це, мабуть, перший сигнал, який посилає ринок праці молодому поколінню: вища освіта – гарантія швидкого працевлаштування.

Кому пощастить більше

Експерт Інституту з вивчення ринку праці (IZA) Вернер Айххорст (Werner Eichhorts) в інтерв’ю онлайн-виданню Audimax.de вказує на те, що в Німеччині фахівці, особливо висококваліфіковані, як і раніше будуть користуватися великим попитом.

Пояснення цьому він бачить в сильному секторі послуг німецької економіки і високої конкурентоспроможності компаній-експортерів. А це означає, що вакансії будуть не тільки в їх штаб-квартирах у Німеччині, але й у філіях за кордоном.

До напрямів з підвищеним попитом з боку роботодавців експерти відносять, насамперед, інженерно-технічний, інноваційний, технологічний, фінансовий, а також консалтинг.

Дефіцит кадрів очікується в сферах охорони здоров’я та догляду за літніми людьми. І тут, як стверджує Вернер Айххорст, без залучення кадрів з-за кордону не обійтися.

В цілому розстановка сил на ринку праці залишається колишньою: інформатикам, інженерам знайти роботу буде набагато простіше, ніж гуманітаріям. Тому сподіватися на високу зарплату відразу після отримання диплома філолога або славіста рекрутери не рекомендують.

Незговірливість – не в моді

Зовсім інакше йдуть справи з затребуваними професіями. Через брак інженерів та інформатиків роботодавці сигналізують готовність піти на поступки. Наприклад, знизити вимоги до здобувачів, забезпечити гнучкий графік роботи, підвищити початковий рівень оплати праці.

З гнучким графіком роботи експерти пов’язують ще один тренд, який отримав назву Unified Communications. Мова йде про нову модель комунікації, коли в хід йдуть всі відомі інформаційні технології – мобільні засоби зв’язку, соціальні мережі, веб-платформи, відеоконференції. Сучасний співробітник більше не прикутий до робочого місця, виконувати свої обов’язки він може і поза офісом.

Ігри на роботі

Інша тенденція, про яку пишуть експерти на порталі Karriereplattform.de, – Gamification. За цим англомовним поняттям ховається “віртуалізація” трудових буднів. Роботодавці прагнуть внести в них розмаїтість і впроваджують правила, які більше притаманні комп’ютерним іграм. Наприклад, перед співробітниками ставиться завдання зібрати певну кількість очок, щоб перейти на наступний “рівень”. Зрозуміло, що за цими іграми стоїть не просто розвага, а підвищення ефективності роботи.

Крім того, роботодавці все частіше приділяють увагу такому поняттю, як досягнення балансу між роботою та особистим життям (англійське поняття – Work-Life-Balance). І 2013 рік, на думку німецьких експертів, має стати поворотним в цьому відношенні.

“Якщо до недавнього часу вважалося нормальним замовчувати факт існування дітей у своєму резюме, то в 2013 році цей стереотип повинен бути подоланий”, – пише Karriereplattform.de. Роботодавці будуть звертати більше уваги на те, щоб їх співробітники вели збалансований спосіб життя. Що ж, саме час влаштовуватися на роботу!

Матеріали до теми


Кейс для кадровика. Відпустка з наступним звільненням у разі закінчення строку трудового договору
Порядок звільнення працівників з роботи і виплати їм компенсації за невикористану відпустку врегульовано Кодекс законів про працю України (далі — ...
Сектор психосоціальної підтримки інформує, як керівнику підтримати працівників
Як керівник ти маєш багато можливостей, щоб підтримувати ментальне здоров’я своїх працівників.   П’ять основних порад керівникові Розкажи персоналу про ...