Реєструйся

Ведення протоколу засідання експертної комісії та оформлення витягу з нього


Протокол засідання експертної комісії установи, організації, підприємства, будь-якої іншої юридичної особи (далі — юридична особа) веде секретар цього органу безпосередньо під час засідання. Після засідання протягом певного строку, визначеного у положенні про експертну комісію (зазвичай у п’ятиденний строк), секретар уточнює протокол, звіряє з письмовими та/чи аудіовізуальними записами, редагує й оформлює належним чином.

Якщо в юридичній особі документування управлінської інформації здійснюється в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної печатки та кваліфікованої електронної позначки часу, протокол засідання експертної комісії може бути оформлений як електронний документ. Утім з цього електронного протоколу, згідно з чинним законодавством, обов’язково має бути виготовлена засвідчена паперова копія. Адже цей документ має довготривалий строк зберігання.

У разі потреби секретар виготовляє з остаточного варіанту протоколу, підписаного головою засідання та затвердженого керівником юридичної особи, необхідну кількість витягів. Протокол засідання і витяг з нього мають певні особливості та відмінності в оформленні.

Читайте також: Які питання потребують скликання засідання експертної комісії

 

Складення і оформлення протоколу

Під час оформлення протоколу, зокрема визначення складу та місця розташування його реквізитів, слід керуватися Національним стандартом України ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», затвердженим наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01 липня 2020 року № 144 (далі — ДСТУ 4163:2020). При цьому слід зауважити, що ДСТУ 4163:2020 надає лише загальні рекомендації до оформлення усієї організаційно-розпорядчої документації, не виокремлюючи конкретних видів документів. До того ж цей стандарт не містить зразка оформлення протоколу.

Читайте також: Змінюємо запис в трудовій книжці: хто це може зробити і на яких підставах

Про зразок протоколу засідання експертної комісії

Зразок протоколу засідання експертної комісії (будь-якого іншого дорадчого органу) або принаймні шаблон цього документа має додаватися до індивідуальної інструкції з діловодства юридичної особи або міститися у збірнику (альбомі) уніфікованих (типових) форм документів юридичної особи, розроблення якого можна замовити у фахівців з діловодства й архівної справи. Такий збірник (альбом) дуже корисний для документаційної діяльності юридичної особи, адже він забезпечує якісну підготовку документів та скорочує робочий час працівників на виконання подібних завдань.

Оформлення і реквізити протоколу

Протокол може бути оформлений на:

  • загальному бланку юридичної особи;
  • спеціальному бланку протоколу (за наявності такого бланку);
  • стандартних аркушах паперу формату А4 (210 мм × 297 мм) з обов’язковим відтворенням реквізитів, установлених ДСТУ 4163:2020,а саме:

— зображення Державного Герба України чи емблеми юридичної особи або ж торговельної марки (знака для товарів і послуг);

— найменування юридичної особи вищого рівня (за наявності);

— найменування юридичної особи;

— назва виду документа (ПРОТОКОЛ);

— дата документа;

— реєстраційний індекс документа;

— місце складення документа;

Читайте також: Чи потрібно директору підприємства, який виконує обов’язки касира, отримати додатковий кваліфікований електронний підпис?

— гриф затвердження документа;

— заголовок до тексту документа (Засідання експертної комісії);

— текст документа;

— підпис;

— відбиток печатки на грифі затвердження;

— відмітка про наявність примірника з паперовим (електронним) носієм інформації.

Датою протоколу є дата проведення засідання, а не дата остаточного оформлення чи підписання протоколу. Якщо засідання тривало кілька днів, то через тире зазначають дати першого і останнього днів цього заходу, наприклад:

31.08 — 01.09.2023.

 

Реєстраційним індексом протоколу є порядковий номер засідання у межах календарного року. Наприклад, якщо засідання експертної комісії проводяться щоквартально, то за рік буде підготовлено чотири протоколи, які будуть мати відповідні реєстраційні індекси від № 1 до № 4. Нагадаємо, що протоколи засідань різних колегіальних, дорадчих чи інших органів (комісій, рад тощо) реєструють, формують у справи і зберігають окремо. Справа з протоколами експертної комісії повинна мати такий заголовок, наприклад:

«Протоколи засідань експертної комісії за 2023 рік».

 

Місцем складення протоколу є безпосередньо населений пункт (місто, село, селище), де було проведено засідання, а не адреса, за якою зареєстровано юридичну особу.

Пам’ятка про інструкцію з діловодства та основні етапи її розроблення — читайте в журналі «Діловодство»

Заголовок до тексту протоколу має відображати вид заходу (засідання) і найменування дорадчого органу в родовому відмінку (експертної комісії), та логічно поєднуватися з назвою виду документа, наприклад:

Ведення протоколу засідання експертної комісії та оформлення витягу з нього

Текст протоколу складається із вступної та основної частин.

У вступній частині зазначають прізвища та власні імена голови, секретаря, присутніх постійних членів засідання і запрошених осіб (за наявності), а також порядок денний так:

Ведення протоколу засідання експертної комісії та оформлення витягу з нього

 

Читати статтю повністю

Далі у статті:

  • Зразок протоколу засідання експертної комісії
  • Оформлення «порядку денного» у протоколі
  • Вимоги до оформлення «основної частини протоколу»
  • Про підписання протоколу
  • Виготовлення витягу з протоколу
  • Приклад оформлення відмітки про засвідчення витягу
  • Відмінності між протоколом і витягом з нього
  • Зразок витягу з протоколу засідання експертної комісії

Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»

Джерело: журнал «Діловодство»


Електронна версія журналу «Діловодство»

  • документаційні процеси
  • ведення журналів реєстрації
  • зразки документів
  • складання й оформлення службових документів
  • особливості роботи архіву на підприємстві
  • функціонування системи електронного документообігу
  • прості форми подання інформації (таблиці, схеми, алгоритми тощо)
  • юридичні консультації щодо документування господарських процесів

0 (800)219-977
podpiska@mediapro.ua
e.dilovodstvo.com

Олена Загорецька
Олена Загорецька
старший науковий співробітник відділу архівознавства і документознавства Інституту архівознавства Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського НАН України, кандидат історичних наук, старший науковий співробітник, член Центральної експертно-перевірної комісії Державної архівної служби України

Матеріали до теми


У Мін’юсті роз’яснили нюанси підписання посвідчуваних правочинів, заяв та інших документів
Порядок вчинення правочинів, заяв та їх підписання регулюється, зокрема, Цивільним кодексом України, Законом України «Про нотаріат» та Порядком вчинення нотаріальних ...
Отримати соцвиплати стане простіше і швидше: внутрішнє адміністрування виплат здійснюватиме ПФУ
З 1 липня 2025 року внутрішнє адміністрування соціальних допомог, які отримують українці, здійснюватиме Пенсійний фонд України. Для отримувачів соціальних виплат ...
Копія наказу про звільнення: які вимоги до оформлення — коментар Держпраці
Копія документа – це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках ...