Передплати журнал

Держпраці надає роз’яснення щодо суміщення посади бухгалтера в разі її відсутності в штатному розписі й можливості ведення бухгалтерського обліку


Згідно із частиною 3 статті 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Згідно з листом Міністерства праці та соціальної політики України від 27 червня 2007 року № 162/06/187-07 штатний розпис — це документ, що встановлює для даного підприємства, установи, організації структуру, штати та посадові оклади працівників. У штатному розписі містяться назви посад, чисельність персоналу й оклади щодо кожної посади. Прийняття, затвердження керівником підприємства штатного розпису проводиться шляхом видання спеціального локального нормативного акта (наказу), що визначатиме кількість працівників кожної професії з розподілом штатних одиниць за структурними підрозділами підприємства.

Розроблення штатного розпису має здійснюватися на основі внутрішніх організаційно-нормативних документів (чинна структура й чисельність, положення з оплати праці) та з урахуванням вимог нормативно-правових актів, зокрема Класифікатора професій ДК 003-2010 (назви посад і професій мають відповідати назвам у Класифікаторі).

Згідно зі статтею 105 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.

Зважаючи на вищевикладене, неможливо на працівника покласти виконання обов’язків посади, яка не передбачена штатним розписом і здійснювати відповідні доплати.

У разі відсутності посади бухгалтера в штатному розписі повідомляємо таке:

Згідно із частиною 4 статті 8 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону обирає форми його організації:

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
  • користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності;
  • самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, і в бюджетних установах.

Підприємство, що становить суспільний інтерес, зобов’язане утворити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером, до складу якої входять не менше ніж дві особи. Положення не поширюється на недержавні пенсійні фонди й інститути спільного інвестування.

Завдання та функціональні обов’язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби в бюджетних установах визначаються Кабінетом Міністрів України.

Тобто підприємство може укласти договір на ведення бухгалтерського обліку з урахуванням вищезазначеної інформації.

Джерело: Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області

Вебінар «Відпустки та робочий час працівників різних категорій підприємств»

Матеріали до теми


Держпраці відповіла, чи відрізняються правила оформлення працівників для юридичних осіб, фізичних осіб чи приватних підприємців (ФОП)
Порядок оформлення трудових відносин із найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки: укладення трудового договору; ...
Працівника призначено виконувати обов’язки керівника на час його хвороби. Чи виконує він обов’язки за своєю посадою: відповідає Держпраці
При виконанні обов’язків тимчасово відсутнього співробітника працівник поряд зі своїми обов’язками одночасно виконує обов’язки й за іншою посадою. Згідно зі ...
Чи зберігається місце за працівником, який не встиг приступити до роботи через воєнний стан: відповідь надає Держпраці
Наказ про прийняття працівника на роботу може бути скасований, якщо не було на те поважних причин. Коли ж причина поважна, ...