Можливість підвищення розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати буде розглянуто у разі позитивної динаміки зміни макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками першого півріччя 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини Державного бюджету України.
Про це зазначено у листі Міністерства фінансів України, яке поінформувало Федерацію профспілок України (далі — ФПУ) і Кабмін про результати розгляду у Міністерстві звернення ФПУ від 20 листопада 2024 року № 05/01-15/598 про забезпечення конституційних прав громадян у Державному бюджеті України на 2025 рік.
Плакати та шпаргалки для роботи відповідального за ведення військового обліку на підприємстві
0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua
Тоді Федерація профспілок України від імені членських організацій ФПУ, які представляють права та інтереси мільйонів своїх членів — найманих працівників, зайнятих у різних сферах економіки України, ознайомившись з ухваленим Верховною Радою України Законом України від 19 листопада 2024 року № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі — Закон № 4059), висловила категоричні заперечення щодо неналежного рівня фінансового забезпечення державних соціальних стандартів та гарантій, передбачених у Держбюджеті.
На переконання профспілок, депутати за пропозицією уряду ухвалили рішення, що не відповідає інтересам працюючих людей, — про замороження мінімальної заробітної плати і державних соціальних стандартів та гарантій на 2025 рік на рівні 2024 року. Так, мінімальну заробітну плату (у розмірі 8 тисяч — станом на 2024 рік) залишили на тому ж самому рівні і на наступний рік.
Це означає зменшення інших виплат, які прив’язані до прожиткового мінімуму та мінімальної зарплати, з чим ФПУ не погодилось і наголосила, що профспілки на різних етапах опрацювання проекту Держбюджету–2025, в т. ч. і під час його обговорення в парламентських комітетах, вносили свої пропозиції, але, на жаль, вони не були враховані і в результаті з’явилось рішення.
Навчання для кадровиків — семінари, курси, тренінги, вебінари
Індивідуальні курси кадровиків з нуля: 0 (800) 219-977
ФПУ закликала Президента України, як гаранта додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, не підписувати Закон України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», повернути його на доопрацювання народним обранцям та ініціювати підвищення розмірів основних державних соціальних стандартів і гарантій на 2025 рік щонайменше на рівень інфляції. Це б сприяло захисту трудових доходів, пенсій, а також грошового забезпечення військових від інфляційного знецінення.
Реакцією на лист ФПУ стало звернення Офісу Президента України до КМУ, а згодом лист Секретаріату Кабінету Міністрів України від 2 січня 2025 року до Мінфіну і відповідно його відповідь, яка надійшла до ФПУ 8 січня 2025 року.
Отже, Міністерство фінансів відповідно до листа Секретаріату КМУ від 2 січня 2025 року до листа Офісу Президента України від 28 грудня 2024 року розглянуло звернення Федерації професійних спілок України від 20 листопада 2024 року № 05/01-15/598 щодо підвищення соціальних стандартів та гарантій на 2025 рік і повідомляє:
Щодо розмірів мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС на 2025 рік
У 2025 році розмір мінімальної заробітної плати становитиме 8 000 грн, що дозволить забезпечити досягнутий рівень гарантії з урахуванням значного підвищення у 2024 році (підвищення становило 16 відсотків порівняно з 2023 роком).
Оплата праці працівників бюджетної сфери здійснюватиметься на основі посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, розмір якого залишається на рівні грудня 2024 року.
У 2024 році Уряд прийняв постанову Кабінету Міністрів України від 12 січня 2024 року № 23 «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», якою внесено зміни у примітку 1 до додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2022 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» й установлено, що посадові оклади працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються з огляду на розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС 3195 гривень.
Курс «Підвищення кваліфікації з військового обліку»
Формат: відеоуроки • Для довідок: 0 (800) 219-977
Такий розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС на 5,5 відсотка перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений Законом № 4059, станом на 1 січня 2025 року (3028 гривень).
З огляду на це, Уряд виконав норми трудового законодавства, відповідно до яких мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб станом на 1 січня календарного року.
Також згаданою Постановою № 23 керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери доручено забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.
Щодо розміру прожиткового мінімуму на 2025 рік
Основою для визначення розмірів низки соціальних виплат і видів допомоги є розміри прожиткового мінімуму. Розміри прожиткового мінімуму встановлюються згідно з вимогами бюджетного законодавства з урахуванням наявних фінансових ресурсів держави та вже прийнятих рішень щодо соціального захисту населення. В умовах повномасштабної війни, зокрема необхідності спрямовувати всі внутрішні доходи на безпеку і оборону з метою захисту наших громадян, розміри прожиткового мінімуму визначено на рівні 2024 року.
Експрес-курс «Облікові документи кадрової служби та порядок їх ведення»
0 (800) 219-977 • E-mail: podpiska@mediapro.com.ua
У пункті 26 Прикінцевих положень Закону № 4059 Кабінету Міністрів України доручено у разі позитивної динаміки зміни прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками виконання Державного бюджету України у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини державного бюджету розглянути питання можливості підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати.
Водночас повідомляємо, що підстави для внесення змін до Закону № 4059 визначено статтями 52 та 53 Бюджетного кодексу України, згідно з якими зміни вносяться за підсумками трьох кварталів у разі перевищення показників доходів, врахованих у розписі державного бюджету на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків.
Джерело: Федерація профспілок України