Оскільки для продуктивності системи важлива присутність людей на робочих місцях, у компанії Toyota роблять все можливе, щоб скоротити кількість прогулів (в ідеалі їх не повинно бути зовсім). Наприклад, в Toyota Motor Manufacturing у Кентуккі щорічно проводиться церемонія нагородження всіх співробітників із бездоганними показниками відвідуваності за минулий рік.
Бездоганна відвідуваність предбачає відсутність запізнень і прогулів, але корпоративні принципи дозволяють працівникові у випадку гострої потреби взяти відгул, що не псує показники відвідуваності.
Церемонія включає концерт за участю зірок шоу-бізнесу. Кожен, хто відзначився, одержує капелюх зі своїм ім’ям, після чого проводиться лотерея, яка визначає 14 переможців (ця цифра змінюється рік у рік, оскільки кількість співробітників компанії росте). Всі вони одержують у подарунок нову машину (Camry або Avalon). Тим, хто дотирмується трудової дисципліни протягом багатьох років, вручають капелюх, на якому ім’я власника написане стільки разів, скільки років він відробив без прогулів і запізнень. У 2006 році на підприємстві працювало більше 400 осіб, які протягом всієї програми (а це 15 років!) домагалися бездоганної відвідуваності.
Якщо співробітник постійно прогулює роботу без поважної причини, його звільняють. Корпоративні принципи, що стосуються прогулів і запізнень, досить суворі. Якщо працівник не вийшов на роботу з поважної причини, йому йдуть назустріч, але на того, хто прогуляв роботу без вагомих причин, чекає кара.
Колесо, що спустило, приміром, не вважається поважною причиною, однак якщо працівник всіма силами намагався швидше потрапити на роботу й скоротити втрати часу, це говорить на його користь. Якщо через спущене колесо працівник прогуляв цілий день, це йому так не минеться. Утім, дисциплінованими працівниками рухає не лише страх втратити роботу. Сидіти вдома, коли твої товариші по команді працюють, змагаючись за право виграти автомобіль, вже є покаранням.
Автор: Олександр Данилюк
За матеріалами книги “Талантливые сотрудники. Воспитание и обучение людей в духе дао Toyota”(рос.)
Джерело:blog.management.com.ua