Реєструйся

Як відновити втрачений ідентифікаційний код платника податків


Відповідно до пункту 70.9 Податкового кодексу України та пункту 7 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822 (далі — Положення № 822), за зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (далі — ДРФО) — картку платника податків.

У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків. Виняток — особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті.

Читайте також: Документи для проходження МСЕК: роз’яснення МОЗ

У разі потреби повторного отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, з причини втрати або зіпсування такого документа фізична особа — платник податків подає до податкового органу заяву про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР (далі — Заява за ф. № 5ДР).

 

Фізичні особи подають Заяву за ф. № 5ДР особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання — до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу (п. 2 розд. IХ Положення № 822).

Читайте також: Про зарахування до страхового стажу періоду догляду за особою з інвалідністю І групи

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних (п. 3 розд. IХ Положення № 822).

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу IІІ Положення № 822 визначено, що для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:

  • витяг з реєстру територіальної громади;
  • паспорт, виготовлений у формі книжечки;
  • тимчасове посвідчення громадянина України.

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Читайте також: Чи оплачується листок непрацездатності під час простою

Документи також може бути подано через центри надання адміністративних послуг (п. 6 розд. ІII Положення № 822).

Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу.

Громадяни України можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу (п. 8 розд. VII Положення № 822).

Читайте також: Як відновити втрачені документи

У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, фізичній особі необхідно подати Заяву за ф. № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг, пред’явити паспорт, та, у разі необхідності, витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи.

Відповідно до частини дев’ятої статті 16 Закону України від 20 листопада 2012 року № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (далі — Закон № 5492), замість втраченого або викраденого документа (у тому числі паспорта громадянина України) уповноважений суб’єкт, якщо інше не передбачено Законом № 5492, після встановлення факту видачі раніше такого документа особі, яка заявила про його втрату або викрадення, оформляє та видає новий документ.

ГАРЯЧА ЛІНІЯ — безоплатні консультації для передплатників журналу «КАДРОВИК.UA»

У разі втрати (зіпсуття) документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, та втрати паспорта громадянина України, фізичній особі для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків необхідно:

– отримати у територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України, замість втраченого або викраденого;

– подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг Заяву за ф. № 5ДР, пред’явити паспорт та витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи;

– отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, у контролюючому органі за своєю податковою адресою (місцем проживання) або в будь-якому контролюючому органі, пред’явивши паспорт.

За матеріалами Головного управління ДПС в Одеській області

Юрист з кадрових питань і трудового законодавства — online
Унікальна послуга на ринку України!
0 (800) 219-977podpiska@mediapro.com.ua

Джерело: БУХГАЛТЕР.UA

Онлайн-семінар «Трудові відносини у роботодавця – ФОП»

Матеріали до теми


Новий працівник без трудової: чи оформлювати дублікат, коли є архівна довідка?
На роботу влаштовується працівниця, котра втратила трудову книжку. З її слів, попереднє місце роботи ліквідоване. З архівного відділу надала архівну ...
Пенсійні виплати на ТОТ: що буде з пенсією, якщо її не отримували понад рік
Через російську агресію проти України, яка триває вже понад 10 років, частина українських пенсіонерів проживає на непідконтрольній державі території. При ...
Стаж «зник» під час оцифрування трудової книжки: що робити, якщо записи не читаються
Оцифрування трудових книжок — це зручно. Але що робити, якщо період роботи не зараховано до стажу, бо сторінки в книжці ...