Працівник був звільнений 15.07.2019, а книжка й досі зберігається на підприємстві. Лист із проханням забрати трудову книжку працівникові було надіслано. Чи може працівник написати лист про надсилання йому трудової книжки поштою, якщо минуло вже 2 місяці? Чи можна надіслати працівникові трудову книжку поштою на підставі цього листа?
Згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення від 29 липня 1993 року № 58 (далі — Інструкція № 58), трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
У разі розірвання трудового договору з працівником, наприклад, за ст. 38 Кодексу законів про працю України, до трудової книжки вноситься запис про звільнення. Запис робиться у день звільнення.
Роботодавець зобов’язаний видати працівникові трудову книжку в день звільнення з внесеним до неї відповідним записом. У разі затримки видачі трудової книжки з вини роботодавця працівникові сплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу. Днем звільнення у такому разі вважається день видачі трудової книжки.
Якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, роботодавець надсилає йому поштове повідомлення із вказівкою про потребу отримання трудової книжки.
Пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається лише за письмовою згодою працівника. Згодою працівника може бути заява на ім’я керівника підприємства, установи, організації з проханням надіслати трудову книжку поштою (в заяві слід зазначити серію і номер трудової книжки). Трудова книжка надсилається поштою рекомендованим або цінним листом з описом вкладень та повідомленням про вручення.
З дня направлення такого повідомлення роботодавець звільняється від відповідальності за затримку видачі працівникові трудової книжки.