...
Реєструйся

Мотивація персоналу як інструмент управління кадрами


Чому потрібно підтримувати мотивацію працівників?

Через втому та перманентний стрес, викликаний повномасштабною війною, у працівників знижується мотивація працювати. В такі кризові моменти складно зосередитися на робочих завданнях та спостерігається втрата продуктивності. Тому перед фахівцями з питань управління персоналом постає виклик — як підтримати працівників та допомогти їм?

Найперше, про що потрібно подбати — продумати програму мотивації на вашому підприємстві, в установі, організації (далі — підприємство).

Спецкурс для кадровиків «Трудові відносини в умовах воєнного стану»
Для довідок: 0 (800) 219-977

Способи стимулювання та створення позитивної атмосфери для команди

Стимулюйте працівників до співпраці та підтримки позитивної атмосфери. Переконайтеся, що всі працівники розуміють місію, візію та цінності підприємства. Це сприятиме командотворчому процесу, адже всі працюватимуть на спільний результат та матимуть однакові ціннісні орієнтири.  

Розвивайте комунікацію між працівниками як на робочих зустрічах, так і поза ними.

Допомагайте в організації тімбілдінгу та спільних проєктів.

Спільне дозвілля (як у перервах між роботою, так і поза нею). Неформальній взаємодії між колегами також може сприяти створення простору для командної роботи або відпочинку. В робочій атмосфері це може бути окремий кабінет або місце у холі. Поза роботою — на вибір колективу — похід на боулінг, в піцерію, парк, музей, кіно тощо.

Онлайн-семінар «Трудові відносини у роботодавця – ФОП»
Дата проведення: 5 жовтня 2023Зареєструватися • 067-317-5886 • 0 (800) 219-977

Волонтерство та інші заходи, що наближатимуть нашу країну до перемоги, тільки посилять відчуття команди та створять позитивну атмосферу в колективі. 

За потреби організовуйте навчання, тренінги та семінари, спрямовані на розвиток навичок співпраці та командної роботи.

Все це допоможе зміцнити комунікацію та співпрацю, підтримати командний дух, а також підкреслити важливість спільної роботи.

Заохочуйте ініціативи та відзначайте досягнення

Заохочення до креативу. Створюйте в органі організаційну культуру, де зміни та новаторство цінуються і підтримуються на всіх рівнях, а вислів «Ініціатива карається» викорінюється назавжди. Важливо, щоб працівники відчували, що до запропонованих ними ідей дослухаються, а ініціативи підтримуються.

Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»

Прояв визнання. Шукайте можливості регулярно висловлювати словесні подяки за хорошу роботу, адже для цього не потрібно чекати офіційного свята чи видатної дати в календарі. Також, використовуйте різні способи визнання, наприклад: нагороди, подяки або публікації успіхів.

Висвітлюйте досягнення працівників у внутрішніх каналах комунікації (робочі чати, спільні листи, загальні звіти тощо) та рекомендуйте керівникам відзначати досягнення колег під час внутрішніх зустрічей їх команд.

Запроваджуйте практику надання зворотного зв’язку

Переконайтеся, що всі працівники розуміють важливість та переваги надання зворотного зв’язку. За потреби, організовуйте внутрішнє навчання для працівників з навичок надання та отримання зворотного зв’язку. 

Важливо, щоб зворотний зв’язок був конструктивним, адекватним, надавався вчасно та був спрямованим на покращення та оптимізацію робочого процесу.

Крім того, створюйте атмосферу відкритості та поваги до різних точок зору, щоб кожен працівник міг висловлювати свою думку без страху перед негативними наслідками.

Підстави звільнення працівників. Спецвипуск «КАДРОВИК.UA» Частина 1. Частина 2

Стимулюйте навчання та професійний розвиток

Розвивайте різні форми навчання та стимулюйте працівників до саморозвитку. Адже коли працівники відчувають, що їх розвиток важливий для підприємства, вони більш залучені до своєї роботи та вмотивовані досягати високих результатів.

Формуйте перелік існуючих програм підвищення кваліфікації та інформуйте працівників про можливість навчання за такими програмами. Також не забувайте про організацію та проведення внутрішніх навчань.

Стимулюйте обмін досвідом між працівниками та впроваджуйте найкращі практики організації професійного навчання у вашому органі. 

Добровільні виплати мобілізованим працівникам: як рахувати стаж — читайте в журналі «КАДРОВИК.UA»

Допомагайте створювати безбар’єрний робочий простір

Розвивайте та підтримуйте баланс між роботою та особистим життям. Вивчайте потреби у встановленні гнучкого режиму робочого часу чи віддаленої роботи, щоб працівники могли обрати для себе комфортний графік роботи.

Для формування відкритої організаційної культури, що орієнтована на людей, працюйте з упередженнями у питаннях безбар’єрності та інклюзивності на робочому місці.

Крім цього, організовуйте та проводьте заходи, спрямовані на подолання стереотипів, наприклад, щодо віку, гендеру, фізичних особливостей працівників. Ініціюйте проведення навчань щодо підтримки ментального здоров’я, боротьби зі стресом та професійним вигоранням.

Посібник «Оптимізація трудових відносин у період воєнного стану: ТОП-55 відповідей»
Для довідок: 0 (800) 219-977

Вибудовуйте систему внутрішніх комунікацій, що задовольнятиме потреби працівників в отриманні інформації.

За можливості, організовуйте місця для харчування та відпочинку, простір для відновлення психологічної рівноваги працівників тощо.

ГАРЯЧА ЛІНІЯ — безоплатні консультації для передплатників журналу «КАДРОВИК.UA»

Джерело: НАДС

Передплата

Матеріали до теми


Кейс для кадровика. Чи може бути головою профспілки медичний директор лікарні?
Закон України від 15 вересня 1999 року № 1045-XIV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (далі — Закон ...
Як наймати штат, коли всі хочуть працювати віддалено, а вам потрібні працівники в офісі?
Хоч дистанційна робота є дуже популярною, деякі компанії все-таки хочуть наймати працівників для роботи в офісі. Це може бути пов’язано ...
Чим керуватися під час розроблення Положення про структурний підрозділ
Положення про структурний підрозділ юридичної особи незалежно від її виду і масштабу діяльності, форми власності, рівня підпорядкування є організаційно-розпорядчим документом (далі — ОРД). ...