...
Реєструйся

Працюємо з персоналом: як нівелювати вплив кадрового дефіциту на компанію


Кадровий дефіцит в Україні розпочався доволі давно – після отримання безвізу з ЄС, і причини зрозумілі – це неконкурентність України на ринку праці. Війна стала ще одним потужним каталізатором цього процесу. Так, за даними Міністерства закордонних справ України, станом на 21 червня 2023 року за кордоном перебували 8 млн 177 000 українців.

Чим дефіцит кадрів небезпечний для бізнесу – це може спричинити підвищення витрат на наймання працівників, впливати на нестабільність бізнес-процесів і загалом ускладнювати досягнення цілей компанії. Натомість утримання працівника здатне збільшити прибуток компанії в декілька разів.

Читайте також: Кейс для кадровика. Переведення працівника на інше місце роботи під час простою

Тримати чи відпустити?

Після початку повномасштабної війни лише невелика кількість працівників з нашої компанії поїхала за кордон. Можливо завдяки тому, що за місяць після воєнного вторгнення ми знову почали працювати, і повернення було доволі раптовим.

Однак, мігруючи нині, люди роблять це свідомо, вивчаючи умови для можливого розвитку чи навчання в тих чи інших країнах. І тут важко дати їм кращу освіту, ніж за кордоном, або той рівень медицини чи безпеки. Тож у деяких випадках питання заробітної плати чи нематеріальної мотивації не вплинуть на рішення працівника, і ліпше буде його відпустити.

Читайте також: Мотивація персоналу як інструмент управління кадрами

Проте впровадження правильно дібраних методів мотивування працівників здатне значно скоротити коефіцієнт плинності кадрів у компаніях, а також знизити загальний рівень дефіциту кваліфікованого персоналу.

 

Як компанія може закрити потреби працівника

Нині компаніям потрібно бути гнучкими та думати над новими методами роботи з командою. Якщо ви розумієте основні потреби персоналу, то закрити їх буде неважко. Для цього потрібно спілкуватися з працівниками, проводити опитування та консультації.

Є кілька ключових шляхів, якими компанія може задовольнити потреби працівників.

Відкриття можливостей

Однією з основних причин переїзду людей за кордон є майбутнє, яке вони бачать там чіткіше. Потрібно працювати над тим, щоб гарантувати працівникам перспективу саме в Україні, а також покращувати умови роботи так, щоб конкурувати з сусідніми країнами:

  • проживання;
  • медичне страхування;
  • заробітна плата.

Так, за даними порталу Officevibe, 32 % працівників у світі не вважають, що їм справедливо платять за роботу.

Ми у своїй компанії застосовуємо методи грошової мотивації, за деякими спеціальностями доводиться моніторити ставки та ухвалювати швидкі рішення щодо їх змін, негрошової мотивації.

 

Письмові і телефонні КОНСУЛЬТАЦІЇ та інші кадрові послуги експертів журналу «КАДРОВИК.UA»

Нам вдалося не лише втримати конкурентний рівень заробітних плат, а й впровадити систему мотивації для працівників готелів залежно від терміну роботи в компанії. Це певні щомісячні доплати, які змінюються від терміну роботи людини в мережі.

Наприклад, серед офісних працівників середній період роботи у компанії становить 1,5 року. Ця цифра могла б бути набагато більшою, але з огляду на розширення штату через швидкий темп розвитку компанії спостерігаємо цей показник. Керівник одного із відділів працює в компанії вже 7 років та 2 місяці, а середній термін роботи менеджерів підрозділів становить 3,5 року.

Щодо готелів, цю цифру складніше прорахувати, з огляду на різний термін запуску, але в деяких об’єктах вона сягає 3,6 року.

Підстави звільнення працівників. Спецвипуск «КАДРОВИК.UA» Частина 1. Частина 2

Обговорення

У часи невизначеності керівникам важливо морально підтримувати команду, доносячи до неї, що те, над чим вона працює, продовжує бути важливими.

Згідно з даними Officevibe, 72 % працівників компаній по всьому світу вважають, що їх менеджер міг би визначити чіткіші цілі. Тож члени колективу мають розуміти, заради чого вони працюють щодня, а також те, як ви оцінюєте їхній успіх.

Крім того, за статистикою Officevibe, 56 % працівників вважають, що у них немає можливості кар’єрного зростання.

Тому не менш важливо обговорювати майбутнє кожного працівника в межах компанії. Це надихатиме працівників на роботу та сприятиме появі нових ідей.

Ми відкрито розмовляємо зі співробітниками щодо їхніх кар’єрних можливостей. Прикладом є покоївки та адміністратори, що працювали на підвищення до менеджерів готелів.

Вебінар «Призупинення дії трудових договорів: як треба і не треба робити»
Формат: запис • Дата проведення: 4 листопада 2022 року

Забезпечення професійного розвитку

Згідно зі статистикою, представленою на ресурсі zoomshift.com, тільки 34 % керівників вкладають кошти в розвиток працівників. Тому надання персоналу можливості для професійного зростання – це дуже важливо. А якщо адаптація працівника включає електронне навчання, коефіцієнт утримання збільшується до 60 %. Про це зазначають на сайті LegalJobs.

Наприклад, у нашій компанії з’явився відділ навчання та оцінки працівників. Ми організовуємо внутрішню освіту для персоналу, впроваджуємо щотижневе мікронавчання, оплачуємо додаткові курси та надаємо можливість відвідувати професійні заходи, які сприяють підвищенню кваліфікації. Це допомагає працівникам відчувати підтримку компанії та розвиватися.

Читайте також: Робота під час повітряної тривоги: відповіді на поширені запитання

Гнучкість

З початку війни одним із додаткових методів мотивації працівників стало впровадження гнучких графіків роботи. Так, варто враховувати, що у неспокійні через обстріли ночі працівники можуть бути менш продуктивними. Тож у нашій компанії інколи дещо зміщуються години роботи або практикується гібридний формат роботи.

Проведення часу поза роботою

За даними Officevibe, 34 % працівників у світі не вважають, що їм достатньо спілкування з колегами.

Неформальні зустрічі поза робочим часом можуть стати цінним інструментом для кожної компанії.

Наприклад, ми інколи після робочого тижня можемо зібратися в кафе для відпочинку та спілкування. Такі зустрічі сприяють підвищенню командного духу та розвитку корпоративної культури.

Також ми організовуємо мінікорпоративи, присвячені запускам нових готелів, або більші заходи з нагоди свят. Також працівники проводять неформальні зустрічі у межах відділів після завершення робочого дня або у вихідні.

Крім корпоративних свят, до повномасштабної війни ми разом ходили на концерти, організовували запливи на каяках тощо. Під час карантину ми збиралися онлайн на ранкові заняття йогою чи на вечірні чаювання.

 

ГАРЯЧА ЛІНІЯ — безоплатні консультації для передплатників журналу «КАДРОВИК.UA»

Резюмуючи: як знайти працівників?

Крім вищезазначених методів поліпшення умов праці, компаніям варто також певним чином готуватися до залучення працівників. Так, можна стимулювати міграцію з інших регіонів. Наприклад, ми залучаємо професіоналів також і з інших регіонів України, де кадровий потенціал більш доступний, а пропозиція – менша.

Можна розвивати партнерство з університетами для залучення молодих, талановитих студентів на роботу. Компанії можуть створювати спеціалізовані програми стажувань і практик для студентів.

Не менш важливим у цій місії є розвиток бренду роботодавця. Позитивний репутаційний фон компанії, гнучкі умови праці, можливість кар’єрного росту та високі стандарти робочих умов можуть стати вагомими аргументами для потенційних працівників.

Українські компанії мають активно працювати над залученням та утриманням кваліфікованих працівників вже зараз, а також розвивати внутрішні резерви та впроваджувати інноваційні підходи для роботи з персоналом. Адже дбайливе ставлення до кадрової політики та постійний розвиток працівників – це інвестиція в майбутнє компанії.

Світлана Соколова, керівник відділу рекрутингу, Ribas Hotels Group

Онлайн-семінар «Трудові відносини у роботодавця – ФОП»
Дата проведення: 5 жовтня 2023 року (ZOOM)

Джерело: MIND.UA


Посібник «Оптимізація трудових відносин у період воєнного стану: ТОП-55 відповідей»:

  • робочий час і час відпочинку: запровадження та оплата роботи працівників;
  • щорічні відпустки в період дії воєнного стану;
  • відпустка без збереження заробітної плати під час воєнного стану;
  • призупинення дії трудового договору: умови й оформлення;
  • звільнення працівників: зміни законодавства;
  • зміни в гарантіях мобілізованих працівників тощо.

0 (800) 219-977
podpiska@mediapro.com.ua

Матеріали до теми


Сектор психосоціальної підтримки інформує, як керівнику підтримати працівників
Як керівник ти маєш багато можливостей, щоб підтримувати ментальне здоров’я своїх працівників.   П’ять основних порад керівникові Розкажи персоналу про ...
ТЦК та СП ігнорує відстрочку заброньованого: чи можна оскаржити в суді?
Вже понад рік діє оновлений порядок бронювання. Він надає можливість бізнесу подавати на бронювання критично важливих працівників і отримувати для ...